Switch to: References

Citations of:

Generosity and Phenomenology: Remarks on Michel Henry's Interpretation of the Cartesian Cogito

In Stephen Voss (ed.), Essays on the philosophy and science of René Descartes. New York: Oxford University Press (1993)

Add citations

You must login to add citations.
  1. Generosity and Representation.Graham Mayeda - 2002 - Dialogue 41 (2):291-312.
    RÉSUMÉPour plusieurs, la troisième notion primitive, celle de l'union de l'esprit et du corps, est un ajout obscur et inexplicable dans la philosophie de Descartes, et qui est venu après coup. Je soutiens, pour ma part, que nous pouvons réconcilier la conception que se fait Descartes de cette troisième notion primitive avec l'approche dualiste des Méditations par le biais d'un modèle non représentationnaliste des passions. Je montre, pour y parvenir, que les passions, qui sont des manifestations de la troisième notion (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  • Generosity and Representation: Making Sense of a Non-Representational Model of the Passions.Graham Mayeda - 2002 - Dialogue 41 (2):291-.
    RÉSUMÉ: Pour plusieurs, la troisième notion primitive, celle de l'union de l'esprit et du corps, est un ajout obscur et inexplicable dans la philosophie de Descartes, et qui est venu après coup. Je soutiens, pour ma part, que nous pouvons réconcilier la conception que se fait Descartes de cette troisième notion primitive avec l'approche dualiste des Méditations par le biais d'un modèle non représentationnaliste des passions. Je montre, pour y parvenir, que les passions, qui sont des manifestations de la troisième (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  • The Bifurcated Subject.Lilian Alweiss - 2009 - International Journal of Philosophical Studies 17 (3):415-434.
    Michel Henry wishes to salvage Descartes’s first principle ‘I think, I am’ by claiming that there is no need to appeal to the world or others to make sense of the self. One of his main targets is Edmund Husserl, who claims that thought is necessarily intentional and thus necessarily about something that is other to thought. To show that this is not so, Henry draws on passages from Descartes’s texts which emphasize that we should not equate the cogito with (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations