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Social Causes of Social Inequalities in Health

In Sudhir Anand (ed.), Public Health, Ethics, and Equity. Oxford University Press UK (2004)

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  1. Präventionsmaßnahmen im Spannungsfeld zwischen individueller Autonomie und allgemeinem Wohl.Georg Marckmann - 2010 - Ethik in der Medizin 22 (3):207-220.
    Angesichts der Zunahme chronischer Erkrankungen erscheint es geboten, vermehrt auf Präventionsmaßnahmen zurückzugreifen, die den Einzelnen zu einer gesundheitsfördernden Lebensweise anhalten und exogene gesundheitsschädigende Einflüsse reduzieren. Dabei ergeben sich zwei ethische Problemkonstellationen: 1) Welche Einschränkungen der Entscheidungsautonomie des Einzelnen sind gerechtfertigt, um bestimmte Präventionsziele zu erreichen? 2) Welche Verantwortung kann und soll der Einzelne für seine Gesundheit tragen? Fünf ethische Anforderungen sind an jede Präventionsmaßnahme zu stellen: 1) nachgewiesene Wirksamkeit, 2) günstiges Kosten-Nutzen-Profil, 3) akzeptables Kosten-Nutzen-Verhältnis, 4) möglichst geringe Restriktivität und 5) (...)
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  • Justice, health, and healthcare.Norman Daniels - 2001 - American Journal of Bioethics 1 (2):2 – 16.
    Healthcare (including public health) is special because it protects normal functioning, which in turn protects the range of opportunities open to individuals. I extend this account in two ways. First, since the distribution of goods other than healthcare affect population health and its distribution, I claim that Rawls's principles of justice describe a fair distribution of the social determinants of health, giving a partial account of when health inequalities are unjust. Second, I supplement a principled account of justice for health (...)
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  • Corporate Responsibilities for Access to Medicines.Klaus M. Leisinger - 2009 - Journal of Business Ethics 85 (S1):3 - 23.
    Today there is a growing wave of demands being placed upon the pharmaceutical industry to contribute to improved access to medicines for poor patients in the developing countries. 1 This article aims to contribute to the development of a systematic approach and broad consensus about shared benchmarks for good corporate practices in this area. A consensus corridor on what constitutes an appropriate portfolio of corporate responsibilities for access to medicines -especially under conditions of 'failing states' and 'market failure' 2 – (...)
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