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  1. Improving Medical Decisions for Incapacitated Persons: Does Focusing on “Accurate Predictions” Lead to an Inaccurate Picture?Scott Y. H. Kim - 2014 - Journal of Medicine and Philosophy 39 (2):187-195.
    The Patient Preference Predictor (PPP) proposal places a high priority on the accuracy of predicting patients’ preferences and finds the performance of surrogates inadequate. However, the quest to develop a highly accurate, individualized statistical model has significant obstacles. First, it will be impossible to validate the PPP beyond the limit imposed by 60%–80% reliability of people’s preferences for future medical decisions—a figure no better than the known average accuracy of surrogates. Second, evidence supports the view that a sizable minority of (...)
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  • Current negative mood encourages changes in end-of-life treatment decisions and is associated with false memories.Stefanie J. Sharman - 2011 - Cognition and Emotion 25 (1):132-139.
    To investigate the effects of mood on people's end-of-life treatment decisions and their false memories of those decisions, participants took part in two sessions. At Time 1, participants were experimentally induced into positive or negative moods. They decided whether they would want to receive or refuse treatments in a range of hypothetical medical scenarios, such as tube feeding while in a coma. Four weeks later, at Time 2, participants were induced into the same or the opposite mood and made these (...)
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  • Starke und schwache Autonomie – eine hilfreiche Unterscheidung für die Vorbeugung von Unter- und Überbehandlung.Prof Dr Bernward Gesang, Marcel Mertz, Dr med Barbara Meyer-Zehnder & Prof Dr Stella Reiter-Theil - 2013 - Ethik in der Medizin 25 (4):329-341.
    Eine patientengerechte Versorgung ist ein hohes Ziel. Unangemessene Behandlung wie Unter- oder Überversorgung zu erkennen und zu vermeiden, stellt Ärztinnen/Ärzte und Pflegende am Krankenbett vor schwierige Entscheidungen. Hier ist die Entwicklung von praxistauglichen Orientierungshilfen angezeigt, die wissenschaftlichen Kriterien genügen und nicht allein auf Konsens beruhen. Die vorliegende Arbeit versucht, zentrale Normen zur Vermeidung von Über- und Unterversorgung zu formulieren und theoretisch zu fundieren. Dafür wird auf Basis einer Interessen-basierten Ethik eine Graduierung der Autonomie vorgenommen, indem zwischen schwacher und starker Autonomie (...)
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  • Strong and weak autonomy: a helpful differentiation for the prevention of under- and overtreatment.Bernward Gesang, Marcel Mertz, Barbara Meyer-Zehnder & Stella Reiter-Theil - 2013 - Ethik in der Medizin 25 (4):329-341.
    Eine patientengerechte Versorgung ist ein hohes Ziel. Unangemessene Behandlung wie Unter- oder Überversorgung zu erkennen und zu vermeiden, stellt Ärztinnen/Ärzte und Pflegende am Krankenbett vor schwierige Entscheidungen. Hier ist die Entwicklung von praxistauglichen Orientierungshilfen angezeigt, die wissenschaftlichen Kriterien genügen und nicht allein auf Konsens beruhen. Die vorliegende Arbeit versucht, zentrale Normen zur Vermeidung von Über- und Unterversorgung zu formulieren und theoretisch zu fundieren. Dafür wird auf Basis einer Interessen-basierten Ethik eine Graduierung der Autonomie vorgenommen, indem zwischen schwacher und starker Autonomie (...)
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