Results for 'Formulação de Ração'

1000+ found
Order:
  1. Formulação de Ração Para Caprinos.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    Formulação de Ração para Caprinos -/- APRESENTAÇÃO -/- O material Formulação de Ração para Caprinos, assim como a edição para ovinos, visa servir de alicerce para demonstrar as exigências nutricionais atualizadas dos caprinos, além das equações que servem para determinar a exigência do animal em uma determinada situação. Além disso, demonstra a avaliação bromatológica dos principais alimentos utilizados para a alimentação do rebanho no Brasil, esses valores da composição nutricional servem de base, assim como as exigências (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2. Formulação de Ração Para Ovinos.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    Formulação de Ração para Ovinos -/- Belo Jardim 2021 Formulação de Ração para Ovinos Copyright © 2021 -/- Todos os direitos reservados -/- Impresso no Brasil / Printed in Brazil -/- Departamento de Nutrição Animal do IPA – Instituto Agronômico de Pernambuco Av. Gen. San Martin, 1371 - Bongi, Recife - PE -/- Presidente do Comitê Editorial Múcio de Barros Wanderley Membros do Comitê Editorial Antônio Raimundo de Sousa Editor-chefe Josimar Gurgel Fernandes Editores de Seção Antonio (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3. Formulação de Rações.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - 2022 - Instrução Técnica Para o Produtor Rural de Pernambuco 1 (1518-3254):1-4.
    Os termos rações e dietas são comumente usados, entretanto, os mesmos possuem significados distintos. Para que o produtor possa distinguir: Ração: é a quantidade de alimento que o animal recebe no período de 24 horas. Dieta: é a mistura de ingredientes que formam o alimento que é oferecido ao animal. A formulação de ração pode ser encarada como a mecânica de transformação dos princípios estudados em Nutrição e aplicados na prática. É entendida como o apropriado uso dos (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4. Formulação de Premix Vitamínico e Mineral Para Não Ruminantes.Emanuel Isaque Cordeiro Da Silva - 2023 - Revista Inovação - Gestão e Tecnologia No Agronegócio 2 (2764-9199):344-362.
    Premixes ou pré-misturas são misturas complexas de vitaminas, microminerais, oligoelementos e outros aditivos alimentares que são incorporados em níveis entre 0,2 e 0,5% na ração composta. Geralmente, em cálculos de formulação de rações para espécies de interesse zootécnico, os premixes fazem parte do espaço reserva destinado para a adequação da ração conforme as exigências dietéticas dos animais. Os premixes são legalmente definidos como misturas de aditivos para rações ou mistura de um ou mais destes aditivos com matérias-primas (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  58
    Formulação de Premix Vitamínico Para Não Ruminantes (17th edition).Emanuel Isaque Da Silva - 2023 - Revista Nutrinews Brasil 17 (3):18-25.
    Os premixes são essenciais para o bom desempenho produtivo e reprodutivo das espécies nãoruminantes de interesse zootécnico como aves, equinos e suínos. São uma mistura de micro ingredientes que visam auxiliar a ajudar na sanidade e bem-estar dos animais durante o ciclo de vida produtivo, no qual os animais enfrentam muito estresse devido ao intenso cronograma de produção, por exemplo o alto fornecimento de ração para aves e, como consequência, o alto desenvolvimento corpóreo e muscular. A nutrição adequada requer (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6.  79
    Formulação de Premix Mineral Para Não Ruminantes (18th edition).Emanuel Isaque Da Silva - 2023 - Revista Nutrinews Brasil 18 (4):4-11.
    Os premixes são misturas de vitaminas, microminerais, ou ambos, que são primordiais para o ótimo desempenho produtivo e reprodutivo dos animais. Visam o auxílio na sanidade e no bem-estar durante o ciclo produtivo da granja, favorecendo os melhores índices de eficiência da ração no que diz respeito à máxima eficiência no consumo, na deposição de músculo, nas características reprodutivas etc. Sendo assim, os microminerais são essenciais, pois participam de rotas metabólicas, da digestão, da reprodução e inúmeros processos fisiológicos. As (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. Métodos de Formulação e Balanceamento de Rações para Bovinos.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    INTRODUÇÃO A maioria dos alimentos que os bovinos de corte e leite consomem são os alimentos volumosos (forragens, gramíneas ou leguminosas) que é um alimento que possui teor de fibra detergente neutra (FDN) ≥ 25% da matéria seca (MS), ou teor de fibra ≥ 18% da MS. Por possuir grande quantidade de fibra em sua composição é um alimento que possui menor concentração de proteínas, carboidratos não estruturais (CNE) e lipídios. Para que um animal possa manter-se com alimentação volumosa, é (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8. Formulação e Fabricação de Rações Para Ruminantes.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - 2021 - Belo Jardim: Emanuel Isaque Cordeiro da Silva.
    Livro com 230 páginas de referência para a Formulação de Dietas e Fabricação de Rações para bovinos de corte, bovinos leiteiros, bubalinos, caprinos e ovinos. A visualização é parcial. Referências Bibliográficas: ANDRIGUETTO, J. M. et al. Nutrição Animal–Alimentação Animal Aplicada. São Paulo: Nobel, 3ª edição, v. 2, 1988. ARAÚJO, L. F.; ZANETTI, M. A. (Eds.). Nutrição Animal. 1ª ed. Barueri: Manole, 2019. BELLUZO, C. E. C. et al. Curso de atualização em ovinocultura. Araçatuba: UNESP, 2001. BORGES, Iran; GONÇALVES, Lúcio (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9.  52
    Formulação e Avaliação de Suplemento Mineral Para Caprinos (3rd edition).Emanuel I. da Silva - 2023 - Instrução Técnica Para o Produtor Rural de Pernambuco 3 (3):1-4.
    Os minerais participam de diversas funções no organismo animal, tais como: ➢ Constituinte das estruturas esqueléticas (principalmente Ca e P); ➢ Na manutenção do estado coloidal da matéria orgânica, regulando algumas das propriedades físicas dos sistemas coloidais como a viscosidade, difusão, pressão osmótica; ➢ Regulação do equilíbrio ácido-básico; ➢ Componente ou ativador de enzimas de diversas funções biológicas; ➢ Na reprodução animal, dentre vários outros. Em geral, os solos brasileiros apresentam baixa composição mineral, principalmente de P, o que faz com (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10. Scheler e o problema do livre arbítrio.Nathalie de la Cadena - 2019 - In Roberto Kahlmeyer-Mertens, Katyana M. Weyh, Eduardo Henrique Silveira Kisse & Marcelo Ribeiro da Silva (eds.), Max Scheler: Novas Recepoções. Vivens. pp. 217-250.
    Max Scheler apresentou sua formulação sobre o problema do livre arbítrio no opúsculo Phänomenologie und Metaphysik der Freiheit, de 1912- 1914, publicado em Gesammelte Werke, Band X. No presente capítulo, esta compreensão é apresentada de maneira resumida e, em seguida, apreciada à luz do debate contemporâneo entre o compatibilismo e o incompatibilismo. Ao fim, se pretende justificar a hipótese de que a posição scheleriana neste debate seria em favor do incompatibilismo libertarianista.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11. Opções de concentrados para vacas em lactação no Semiárido.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - 2022 - Instrução Técnica Para o Produtor Rural de Pernambuco 2 (1518-3254):01-04.
    A região semiárida do Nordeste brasileiro possui uma vasta disponibilidade de alimentos com alto potencial nutricional para vacas em lactação. O produtor poderá produzir leite através dos ingredientes da caatinga utilizados na alimentação das vacas; não obstante, algumas forrageiras não fornecem os nutrientes exigidos pelo animal, sendo a suplementação concentrada viável quando se deseja continuar a produção. É fato que alguns ingredientes podem ser tóxicos ou apresentar fatores antinutricionais aos animais, como o trigo e seu efeito laxativo; o milho em (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12. Nutrição e Suplementação Mineral de Bovinos de Corte.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    INTRODUÇÃO -/- A produção bovina no Brasil é fundamentalmente em condições de pastoreio, isto é, à pasto. Dado que as pastagens e as forragens não suprem as exigências minerais dos bovinos, principalmente na seca, a suplementação mineral desses animais torna-se uma prática essencial e obrigatória para obtenção de êxito na produção de carne e leite. Negligenciar os requerimentos minerais dos bovinos pode levar ao aparecimento de alterações metabólicas diretamente relacionadas com o desempenho produtivo do rebanho, além de complicações mínimas ou (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13. Concentrados e Rações Para Cabras em Lactação.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - 2022 - Informe Zootécnico 1:1-23.
    Concentrados e Rações Para Cabras em Lactação -/- ___________________________________________________________________________ De um modo geral, há grande dificuldade nas criações zootécnicas nacionais para a formulação e uso racional de concentrados nas rações dos animais, neste caso, de caprinos, em especial, para cabras em lactação. O problema torna-se real e complexo em função das particularidades apresentadas pelos animais relativas ao seu trato digestivo, além de seus hábitos alimentares. Uma séria dificuldade relacionada com a tomada de decisão no momento da formulação da (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14.  25
    Suplementação e formulação de sal mineral e mistura múltipla para bovinos (2nd edition). [REVIEW]Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - 2024 - Revista Universitária Brasileira 2 (1):27-52.
    In Brazilian conditions of bovines creation in semi-extensive and essentially extensive systems, the animals present irregular performance depending on the time of year. During the waters station, that is, the rainy season, the animals perform better; notwithstanding, during dry rain-scarce periods, meat and milk production declines sharply, animals lose weight and the growth rhythm of steers and heifers is reduced. This occurs at the expense of the surplus or lack of forage in the pasture that the animals have access to. (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15. Nutrição Sobre a Reprodução e Fertilidade dos Bovinos.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    APRESENTAÇÃO O material Nutrição sobre a Reprodução e Fertilidade dos Bovinos é fruto de diversas pesquisas realizadas com o rebanho leiteiro do Instituto Agronômico de Pernambuco (IPA) de São Bento do Una em parceria com curso técnico em agropecuária do Instituto Federal de Pernambuco Campus Belo Jardim que visa demonstrar os fatores nutricionais como agentes diretos de alterações no sistema fisiológico do aparelho reprodutivo dos bovinos bem como na fertilidade destes animais. O trabalho estruturado de forma sistemática e mais didática (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16. Relação e Efeitos Bioquímico-nutricionais Sobre a Retenção de Placenta em Vacas.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    RELAÇÃO E EFEITOS BIOQUÍMICO-NUTRICIONAIS SOBRE A RETENÇÃO DE PLACENTA EM VACAS -/- Emanuel Isaque Cordeiro da Silva Departamento de Agropecuária – IFPE Campus Belo Jardim [email protected] ou [email protected] WhatsApp: (82)98143-8399 -/- •__1. Retenção de placenta -/- A retenção da placenta é uma anomalia reprodutiva de diferentes origens. Nos bovinos, caracteriza-se pela não expulsão dos anexos dos sacos placentários nas primeiras 12 horas após o parto. Os principais fatores que podem causar a retenção de placenta são: a) dificuldades no processo normal (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  17. Cosmovisões e Realidades: a filosofia de cada um. (3rd edition).Roberto Arruda (ed.) - 2023 - São Paulo: Terra à Vista.
    Não é pensando que criamos mundos. É compreendendo o mundo que aprendemos a pensar. Cosmovisão é um termo que deve significar um conjunto de fundamentos dos quais emerge uma compreensão sistêmica do Universo, seus componentes como a vida, o mundo em que vivemos, a natureza, o fenômeno humano e suas relações. Trata-se, portanto, de um campo da filosofia analítica alimentado pelas ciências, cujo objetivo é esse conhecimento agregado e epistemologicamente sustentável sobre tudo o que somos e contemos, que nos cerca (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18. Fisicalismo e o problema mente-cérebro: uma questão de definição.Julio César Martins Mazzoni - 2019 - Sofia 8 (1):146-170.
    O Fisicalismo tem sido a posição filosófica monista mais aceita no mainstream do debate contemporâneo sobre a natureza do mental. Mas o que significa dizer que tudo o que existe é “físico”? O presente trabalho busca responder à pergunta: Como as teses fisicalistas contemporâneas têm definido o termo ‘físico’ em suas proposições? Para respondê-la foi realizada uma investigação teórico-filosófica baseada em revisão bibliográfica e análise lógica e conceitual. Quatro categorias gerais de definição do termo ‘físico’ foram identificadas numa revisão da (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19. A Natural History of Natural Theology: The Cognitive Science of Theology and Philosophy of Religion.Helen De Cruz & Johan De Smedt - 2015 - Cambridge, Massachusetts: MIT Press.
    [from the publisher's website] Questions about the existence and attributes of God form the subject matter of natural theology, which seeks to gain knowledge of the divine by relying on reason and experience of the world. Arguments in natural theology rely largely on intuitions and inferences that seem natural to us, occurring spontaneously—at the sight of a beautiful landscape, perhaps, or in wonderment at the complexity of the cosmos—even to a nonphilosopher. In this book, Helen De Cruz and Johan De (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   23 citations  
  20.  57
    CANDOMBLÉ E DIREITOS HUMANOS NA LINHA DE FRENTE DAS LUTAS DO OBÁ DE XANGÔ DA BAHIA: UM CAPÍTULO NOS 100 ANOS DO PARTIDO COMUNISTA BRASILEIRO.Alex Pereira De Araújo - 2022 - Cachoeira, Brasil: Portuário Atelier Editorial. Edited by Gildeci Oliveira Leite, Filismina Fernandes Saraiva & Thiago Martins Caldas Prado.
    A militância política de Jorge Amado no Partido Comunista é um capítulo à parte na história do comunismo no Brasil, que completou 100 anos no dia 25 de março. Ela também é algo marcante em sua obra, a ponto da crítica literária brasileira, de tradição uspiana, considerá-la uma forma de panfleto partidário da nossa esquerda. Nesta exposição, pretende-se realizar uma breve discussão acerca de suas lutas políticas, das quais se destacam as questões religiosa e racial, que levaram Jorge Amado a (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  21.  44
    Utopias e heterotopias no interior e nas fronteiras do discurso-corpo no cinema francês de horror contemporâneo.Alex Pereira De Araújo - 2014 - Vitória da Conquista: Labedisco UESB. Edited by Nilton Milanez, Marisa Martins Gama-Khalil & Analyz Pessoa-Braz.
    Neste capítulo, vamos tratar do discurso-corpo demarcado pelas utopias em justaposição com as heterotopias em duas produções cinematográficas do horror francês contemporâneo. Dessa forma, o corpo que operamos é feito de discurso, ou seja, todo seu tecido, seus órgãos, seus sistemas, seus ossos são discursos sobrepostos pelo visível e pelo dizível, da mesma forma, como demonstrou Foucault na obra O Nascimento da Clínica em 1963.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   5 citations  
  22. The Epistemic Value of Speculative Fiction.Johan De Smedt & Helen De Cruz - 2015 - Midwest Studies in Philosophy 39 (1):58-77.
    Speculative fiction, such as science fiction and fantasy, has a unique epistemic value. We examine similarities and differences between speculative fiction and philosophical thought experiments in terms of how they are cognitively processed. They are similar in their reliance on mental prospection, but dissimilar in that fiction is better able to draw in readers (transportation) and elicit emotional responses. By its use of longer, emotionally poignant narratives and seemingly irrelevant details, speculative fiction allows for a better appraisal of the consequences (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   9 citations  
  23. Intermediate Logics and the de Jongh property.Dick de Jongh, Rineke Verbrugge & Albert Visser - 2011 - Archive for Mathematical Logic 50 (1-2):197-213.
    We prove that all extensions of Heyting Arithmetic with a logic that has the finite frame property possess the de Jongh property.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   8 citations  
  24.  68
    Heterotopias e utopias na construção de corpos no cinema francês contemporâneo de horror: lugares de memória para uma arqueologia do medo.Alex Pereira De Araújo - 2014 - Rio de Janeiro: Dialogarts. Edited by Flávio Garcia, Marcello de Oliveira Pinto & Júlio França.
    Os corpos no cinema estão sob a ordem de um olhar soberano que nos diz para onde devemos olhar e como devemos fazer isso. É um olhar poderoso que tudo sabe e tudo pode. Um olhar que nos posiciona não como simples espectadores, mas como sujeitos. É a partir daí que buscamos compreender como se arquitetam o medo, ou seja, qual é a ordem do cinema de horror, tecido com a pena do medo? Nessa arquitetura, os corpos aparecem como lugares (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  25.  37
    Relação custo-lucro e produtividade nas práticas culturais da cana-de-açúcar.Fernando Rodrigues de Amorim, Federico Del Giorgio Solfa & Timoteo Ramos Queiroz - 2024 - Journal of Management and Technology 24 (1):215-237.
    Objective of the study: To analyze the costs and profits of sugarcane production regarding the cultural practices of sugarcane suppliers. Methodology/approach: This study positions itself in this gap by comparatively analyzing 6 types of cultural practices: unraveling, windrowing, application of correctives, herbicides, insecticides and fertilizers, with the option of two systems Fixed rate (TF) and Variable rate (TV). Originality/Relevance: Brazil is a world reference in sugarcane production, with the State of São Paulo being the largest Brazilian producer. However, for sugarcane (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  26. Phenomenology.Nythamar de Oliveira - 2009 - In Susana Nuccetelli, Ofelia Schutte & Otávio Bueno (eds.), A Companion to Latin American Philosophy. Malden, MA: Wiley-Blackwell. pp. 156–169.
    This chapter contains sections titled: Introduction: From Continental Europe to Latin America The First Generation The Second Half of the Twentieth Century Conclusion References Further Reading.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  27. Human rights: religious freedom and the anti-racist fight in the Latin American Black Diaspora.Alex Pereira De Araújo - 2023 - Sanwad Tradeprints, Pune, India: Bhishma Prakashan. Edited by Yashwant Pathak & A. Adityanjee.
    This chapter is devoted to the discussion of religious freedom and the anti-racist fight in the Black Diaspora in Latin America, considering the historical processes that involve such discussion, including legal apparatus such as Human Rights and local legislation. Therefore, as a starting point, we take the historical conditions of the emergence of Candomblé in Brazil, that are linked to the trafficking of enslaved African peoples and their resistance to keep alive in their memories, their religious beliefs and their worldviews. (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  28.  3
    Hoy Julien Sorel sería una mujer.Simone de Beauvoir & Maria Craipeau - manuscript - Translated by Leandro Sánchez Marín.
    Sentada en un bar, mientras Simone de Beauvoir lee mi artículo de la semana pasada, la miro. Ninguna madre burguesa tendría de qué quejarse: la señora Beauvoir tiene una blusa cuidadosamente planchada; está fresca como una rosa, su rostro es terso y limpio, de ella emana un discreto perfume, es verdaderamente perfecta. Su rebelión contra su familia y su entorno, tan bien descrita en las Memorias de una joven formal, no se muestra en los detalles de la vestimenta. No, definitivamente, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29. Kant’s Transcendental Turn to the Object.Karin De Boer - 2024 - Studi Kantiani 36:11-353.
    In the Critique of Pure Reason and elsewhere, Kant uses the term ‘object’ in various ways and often without clearly signaling its different meanings. As a result, it is hard to gauge the extent to which Kant’s account of the object of cognition breaks new ground. In this article, I take the Critique to establish what is required to generate an object of cognition per se soleley by examining the various ways in which the human mind can objectify the content (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  47
    O lugar da memória e da História na arqueogenealogia foucaultiana.Alex Pereira De Araújo & Nilton Milanez - 2018 - Salvador, Brasil: Eduneb (Editora da Uneb). Edited by Elton Quadros.
    Este estudo tem como objetivo principal discutir qual o lugar da memória nas pesquisas históricas empreendidas pelo filósofo francês Michel Foucault, o qual foi responsável pelo desenvolvimento de duas frentes metodológicas de trabalho: a arqueologia do saber e a genealogia do poder, conhecidas hoje como arqueogenealogia foucaultiana. Ao longo de mais de 30 anos dedicados a estas pesquisas, Michel Foucault ganhou projeção nacional e internacional pela sua inquietante forma de aliar a militância política com o trabalho acadêmico, demonstrando, com isso, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  31.  60
    QECR E O ENSINO DE PORTUGUÊS LÍNGUA ESTRANGEIRA: AUTONOMIA E ALTERIDADE.Alex Pereira De Araújo - 2012 - Ilhéus, Brasil: Editus (Editora da UESC). Edited by Maria D'Ajuda Alomba Ribeiro.
    O presente trabalho busca refletir, no sentido derridiano, sobre o ensino do Português Língua Estrangeira (PLE) à luz do Quadro Europeu Comum de Referência para a aprendizagem, ensino e avaliação de línguas (QECR). Tal documento, juntamente com o Portfólio Europeu das Línguas, se apresenta como um instrumento essencialmente linguístico para a harmonização do ensino de línguas vivas europeias e com uma perspectiva intercultural. Dessa forma, o QECR advoga que o ensino de língua deve promover o desenvolvimento do aprendiz, da sua (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  32. On the nature of obsessions and compulsions.Sanneke de Haan, Erik Rietveld & Damiaan Denys - 2013 - In David S. Baldwin & Brian E. Leonard (eds.), Anxiety Disorders. pp. 1-15.
    In this chapter we give an overview of current and historical conceptions of the nature of obsessions and compulsions. We discuss some open questions pertaining to the primacy of the affective, volitional or affective nature of obsessive-compulsive disorder (OCD). Furthermore, we add some phenomenological suggestions of our own. In particular, we point to the patients’ need for absolute certainty and the lack of trust underlying this need. Building on insights from Wittgenstein, we argue that the kind of certainty the patients (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   7 citations  
  33. Perplexity and Philosophical Progress.Helen De Cruz - 2021 - Midwest Studies in Philosophy 45:209-221.
    Perplexity is an epistemic emotion with deep philosophical significance. In ancient Greek philosophy, it is identified as a catalyst for philosophical progress and personal philosophical transformation. In psychological terms, perplexity is the phenomenological sense of lacking immersion in the world, a state of puzzlement and alienation from one’s everyday surroundings. What could make such an emotion philosophically useful? To answer this question, I examine the role of perplexity in Jane Addams’s political theory and ethics. Addams, a social reformer and American (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34. Peculiarities in Mind; Or, on the Absence of Darwin.Tanya de Villiers-Botha - 2011 - South African Journal of Philosophy 30 (3):282-302.
    A key failing in contemporary philosophy of mind is the lack of attention paid to evolutionary theory in its research projects. Notably, where evolution is incorporated into the study of mind, the work being done is often described as philosophy of cognitive science rather than philosophy of mind. Even then, whereas possible implications of the evolution of human cognition are taken more seriously within the cognitive sciences and the philosophy of cognitive science, its relevance for cognitive science has only been (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35. Ethics in the Tractatus. A Condition of the Possibility of Meaning?Benjamin De Mesel - 2023 - In Martin Stokhof & Hao Tang (eds.), Wittgenstein's Tractatus at 100. Springer Verlag. pp. 57-76.
    My aim in this chapter is to explore an analogy between logic and ethics, as Wittgenstein understands them in the Tractatus. First, I argue that Wittgenstein regards logic as a condition of the possibility of meaning, in the sense that logic makes meaningful language and thought possible. Second, I ask why Wittgenstein calls both logic and ethics ‘transcendental’. I suggest that, while logic is a condition of the possibility of semantic meaning, ethics is a condition of the possibility of existential (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36. Recalcitrant Disagreement in Mathematics: An “Endless and Depressing Controversy” in the History of Italian Algebraic Geometry.Silvia De Toffoli & Claudio Fontanari - 2023 - Global Philosophy 33 (38):1-29.
    If there is an area of discourse in which disagreement is virtually absent, it is mathematics. After all, mathematicians justify their claims with deductive proofs: arguments that entail their conclusions. But is mathematics really exceptional in this respect? Looking at the history and practice of mathematics, we soon realize that it is not. First, deductive arguments must start somewhere. How should we choose the starting points (i.e., the axioms)? Second, mathematicians, like the rest of us, are fallible. Their ability to (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  37. Leopardi “Everything Is Evil”.Silvia De Toffoli - 2019 - In Andrew Chignell (ed.), Evil: A History (Oxford Philosophical Concepts). New York: Oxford University Press. pp. 351-357.
    Giacomo Leopardi, a major Italian poet of the nineteenth century, was also an expert in evil to whom Schopenhauer referred as a “spiritual brother.” Leopardi wrote: “Everything is evil. That is to say, everything that is, is evil; that each thing exists is an evil; each thing exists only for an evil end; existence is an evil.” These and other thoughts are collected in the Zibaldone, a massive collage of heterogeneous writings published posthumously. Leopardi’s pessimism assumes a polished form in (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38. Pleasure, Pain, and the Unity of Soul in Plato's Protagoras.Vanessa de Harven & Wolfgang-Rainer Mann - 2018 - In William V. Harris (ed.), Pleasure and Pain in Classical Antiquity. pp. 111-138.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39.  55
    PRESENT BUT NOT POWERFUL: GLASS CEILING ON THE CAREER DEVELOPMENT OF SELECTED LGBTQIA+ EMPLOYEES.Raizza L. De Guzman, Mark Joseph J. Coro, Antonio Norberto A. De Castro, Kenneth S. San Buenaventura, Anietan M. Relevo, Charmish P. Esteves & Jowenie A. Mangarin - 2024 - Get International Research Journal 2 (1):1-14.
    To improve oneself and grow professionally, career development has been found to be crucial, as it serves as a roadmap for the professional growth of employees. However, a barrier, known as the glass ceiling, hinders the progress of employees, especially those in the LGBTQIA+ community. This study explores the impact of the glass ceiling on the career development of selected LGBTQIA+ individuals, shedding light on the barriers faced by this community in the workplace. The researchers used a qualitative multiple-case study (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40. Revisiting the mind-brain reductionisms: Contra dualism and eliminativism.Nythamar de Oliveira - 2016 - Veritas – Revista de Filosofia da Pucrs 61 (2):363-385.
    In this paper, I should like to argue against both eliminative materialism and substance/property dualism, aiming more specifically at the reductionist arguments offered by the Churchlands’ and Swinburne’s versions thereof, insofar as they undermine moral beliefs qua first-personish accounts dismissed as folk psychology by the former, as the latter regards them as supervening on natural events extendedly, that is, necessarily both ways of the biconditional linking mental and physical substances (for every A-substance x there is a B-substance y, such that (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41. Is Belief in Free Will a Cultural Universal?Hagop Sarkissian, Amita Chatterjee, Felipe de Brigard, Joshua Knobe, Shaun Nichols & Smita Sirker - 2010 - Mind and Language 25 (3):346-358.
    Recent experimental research has revealed surprising patterns in people's intuitions about free will and moral responsibility. One limitation of this research, however, is that it has been conducted exclusively on people from Western cultures. The present paper extends previous research by presenting a cross-cultural study examining intuitions about free will and moral responsibility in subjects from the United States, Hong Kong, India and Colombia. The results revealed a striking degree of cross-cultural convergence. In all four cultural groups, the majority of (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   134 citations  
  42. How shallow is fear? Deepening the waters of emotion with a social/externalist account.Felipe Nogueira de Carvalho - 2022 - Philosophical Psychology (4):725-733.
    In The Deep History of Ourselves, Joseph LeDoux distinguishes between behavioral and physiological responses caused by the activation of defense circuits, and the emotion of fear. Although the former is found in nearly all bilateral animals, the latter is supposedly a unique human adaptation that requires language, reflective self-awareness, among other cognitive capacities. In this picture, fear is an autonoetic conscious experience that happens when defense circuit activation is integrated into self-awareness and the experience labeled with the “fear” concept. In (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43. Causalidade Natural e Espontaneidade em Aristóteles.Rodrigo Romão de Carvalho - 2020 - Griot 20 (1):204-216.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  44. Philosophical Hazards in the Neuroscience of Religion.Daniel D. De Haan - 2019 - In Frazer Watts & Alasdair Coles (eds.), Neurology and Religion. Cambridge University Press. pp. 48-70.
    I am tasked with addressing philosophical hazards in the neuroscientific study of religion. As a philosopher concerned with the well-being of neuroscientists studying religion, I am inclined to begin with the philosophical hazards of philosophy. I am well aware of the extraordinary difficulties of both tasks, for the hazards are many and it is easy to miss the forest for the trees or the trees for the forest. Instead of focusing on one issue in great detail, I shall hang a (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  45. A necessidade no processo constitutivo das composições naturais em Aristóteles.Rodrigo Romão De Carvalho - 2019 - Griot 19 (1):115-126.
    Com este artigo, pretendo examinar a maneira pela qual ocorreria a necessidade natural, em seus diversos aspectos, nos distintos processos gerativos composicionais em Aristóteles. Em um caso, a necessidade natural se daria de um modo "sem mais", ou de um modo absoluto, por meio da qual se geram os agregados. Em outro, a necessidade natural se realizaria a partir de um princípio anterior regulativo ou determinante, que Aristóteles denomina de necessidade ex hupoteseos, com relação aos processos envolvidos na constituição dos (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46. “YOU AND I DO NOT ‘SHARE’ THE SAME CONSCIOUSNESS”: APPLYING A NOMINALIST BUDDHIST SEMANTIC PERSPECTIVE TO THE GENERAL EXPRESSION “CONSCIOUSNESS”.Paulo Júnio de Oliveira - 2022 - Kínesis - Revista de Estudos Dos Pós-Graduandos Em Filosofia 14 (36).
    It is recognized that Buddhadharma schools are markedly ontologically, epistemologically, and semantically nominalist. Regardless of that, when it comes to the use of the term “consciousness”, there is still a tendency in some Western circles to understand Buddhism in a solipsist or monist way. To this purpose, I argue that the general expression “consciousness” from Buddhadharma texts must be understood according to traditional nominalist Buddhist semantics and theory of entities. In the end, I briefly mention some arguments and viewpoints – (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  47. Who's Afraid of Charles Sanders Peirce? Knocking Some Critical Common Sense into Moral Philosophy.Cornelis de Waal - 2012 - In Cornelis De Waal & Krzysztof Piotr Skowroński (eds.), The normative thought of Charles S. Peirce. New York: Fordham University Press. pp. 83-100.
    In this essay I explore the potential contribution of Peirce's theory of scientific inquiry to moral philosophy. After a brief introduction, I outline Peirce's theory of inquiry. Next, I address why Peirce believed that this theory of inquiry is inapplicable to what he called "matters of vital importance," the latter including genuine moral problems. This leaves us in the end with two options: We can try to develop an alternative way of addressing moral problems or we can seek to reconcile (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  48. Philosophia Semper Reformanda: Husserlian Theses on Constitution.Nythamar de Oliveira - 2000 - Manuscrito 23 (2):251-274.
    Starting from the sensuous perception of what is seen, an attempt is made at re-casting a Husserlian theory of constitution of the object of intuition, as one leaves the natural attitude through a transcendental method, by positing several theses so as to avoid the aporias of philosophical binary oppositions such as rationalism and empiri-cism, realism and idealism, logicism and psychologism, subjectivism and objectivism, transcendentalism and ontologism, metaphysics and positivism. Throughout fifty-five theses on constitution, the Husserlian proposal of continuously reforming philosophizing (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  31
    FILIPINO TIKTOK INFLUENCERS AND PURCHASING BEHAVIOR OF YOUNG PROFESSIONALS.Rizza G. De La Luna, Al John A. Apana, Ivan Claude D. Aure, Joyce S. Catapang, Simon Jude A. Galut, Hazon B. Punongbayan & Jowenie A. Mangarin - 2024 - Get International Research Journal 2 (1):148–164.
    The traditional use of conventional media by businesses for audience targeting has shifted with the rise of influencer marketing, notably on platforms like TikTok, posing challenges in content adaptation and technological adaptation. Albert Bandura's Social Cognitive Theory examines factors shaping purchasing behavior, particularly relevant for young professionals. A quantitative correlational study focused on young professionals engaging with TikTok and influenced by Filipino TikTok creators, revealing education level as a key determinant of purchasing behavior. Extended TikTok engagement positively correlates with increased (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50.  64
    “Tout autre est tout autre”: Direitos humanos e perspectivismo sem'ntico-transcendental.Nythamar de Oliveira - 2006 - Veritas – Revista de Filosofia da Pucrs 51 (2):97-108.
    A impossibilidade de se fundamentar os direitos humanos hoje de maneira satisfatória, sem recorrer a modelos essencialistas ou metafísicos, parece correlata à universalidade de sua defesa e promoção. Uma abordagem fenomenológica favorece uma leitura perspectivista da alteridade, tornando altamente defensável e razoável que se aplique uma semântica transcendental ao problema da fundamentação dos direitos humanos. The impossibility of satisfactorily grounding human rights today, without resorting to essentialist or metaphysical models, seems correlated to the universality of their defense and promotion. A (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 1000