Results for 'Formación audiovisual'

130 found
Order:
  1. Entrevista a Juan Manuel Rojas. Formación cultural desde la carrera de Comunicación Social en el Perú.Jesús Miguel Delgado Del Aguila - 2021 - Social Innova Sciences 2 (4):80-87.
    Este documento registra la entrevista al comunicador social Juan Manuel Rojas, gerente general de Creative Forward Films SAC (en el Perú), que ha realizado estudios orientados al tema audiovisual en la Universidad Inca Garcilaso de la Vega, la Universidad Católica Argentina y la Pontificia Universidad Católica del Perú. El propósito de esta conversación fue que se conociera de manera panorámica en qué consiste la formación de un comunicador y cómo esta es de utilidad para emprender un trabajo dirigido (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2. Tracer Study sa mga Nagsipagtapos ng Master ng Artes sa Filipino sa Politeknikong Unibersidad ng Pilipinas (2017-2020).Romeo Peña, Nell Buenaventura, Ian Jay Formacion & Roan Jessa Dino - 2022 - Education Review 11 (1):1-33.
    This research primarily identified the current employment profile of the graduates of Master of Arts in Filipino of Polytechnic University of the Philippines (2017-2020). Specifically, it sought to determine the progress on their professional status and the relevance of institutional and academic factors to it. This descriptive study utilized purposive sampling and involved an iterative process of frequency distribution, percentage, rank, and average weighted mean. This study found out that the majority of the respondents: are currently employed before and after (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3. Formación docente desde la filosofía educativa transdisciplinaria.Floralba Aguilar, Javier Collado, José Manuel Touriñan, Robert Fernando Bolaños-Vivas, Jefferson Alexander Moreno-Guaicha, Alex Estrada-García, María Alejandra Marcelín-Alvarado, Dante Augusto Galeffi, Florent Pasquier, Nicolás Aguilar-Forero, Elisa Álvarez-Monsalve, Alexis Alberto Mena-Zamora, Odalia Llerena-Companioni, Oscar Santiago Barzaga- Sablón, Grey Zita Zambrano, Elva Vaca-Cárdenas, Yamilia Bárbara Cruz-Álvarez, Fanny Tubay-Zambrano, Cristian Javier Urbina Velasco, María Fernanda Alvarado-Ávila, Joselin Katerine Segovia-Sarmiento, Karina Luzdelia Mendoza-Bravo, Katty Isabel Posligua-Loor, Miguel Orozco-Malo & Cufuna Silva-Amino - 2023 - Quito: Abya Yala.
    La formación docente es indispensable para responder a los requerimientos de la compleja sociedad actual. De su conocimiento, iniciativa, praxis y creatividad depende el éxito o el fracaso del sujeto que aprende. Al modificar el rol del docente se transforma la actitud de los estudiantes. ¿Cómo entender la formación filosófica transdisciplinar? Este texto responde a este y otros cuestionamientos: ¿cuáles son los planteamientos pedagógicos afines a la era digital? ¿en qué medida las TIC se encuentran al servicio de (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4. Questioning the automaticity of audiovisual correspondences.Laura M. Getz & Michael Kubovy - 2018 - Cognition 175 (C):101-108.
    An audiovisual correspondence (AVC) refers to an observer’s seemingly arbitrary yet consistent matching of sensory features across the two modalities; for example, between an auditory pitch and visual size. Research on AVCs has frequently used a speeded classification procedure in which participants are asked to rapidly classify an image when it is either accompanied by a congruent or an incongruent sound (or vice versa). When, as is typically the case, classification is faster in the presence of a congruent stimulus, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  5. Los currículos de formación socio-humanística en la Educación Superior.Estiven Valencia Marin - 2019 - Pereira, Colombia: Universidad Católica de Pereira. Edited by Carlos Dayro Botero Flórez, José Helio López Soto, Willmar de Jesús Acevedo Gómez & Dario Fernando Arboleda Hincapié.
    El humanismo cristiano constituye un permanente debate desde que el cristianismo entra en diálogo con la cultura y la filosofía en los primeros siglos, cuando recién formadas las primeras comunidades adherentes a la predicación de los apóstoles y, por tanto, anuentes al Evangelio de Jesucristo, surgen en ellas las primeras inquietudes de corte no solo religioso y teológico sino también filosófico, ético y antropológico, que tocan la esencia misma de esa religión a la cual muchos acaban de ingresar por la (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6. Formación en Escritura Creativa para un desenvolvimiento como crítico, narrador y educador. Entrevista a Ángel Misari.Jesús Miguel Delgado Del Aguila - 2021 - Plurentes. Artes y Letras 12 (12):1-4.
    En este trabajo, se realizó una entrevista al docente Ángel Misari, quien explica cómo aplica sus conocimientos adquiridos en la Maestría en Escritura Creativa que hizo en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Su intervención es de utilidad, ya que profundizará en la transferencia oportuna de ese saber en tres ámbitos: en su función como crítico de la producción artística, en su interés ficcional en la parte creativa y en la educación con estudiantes. En suma, la experiencia que manifiesta (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. Formación de valores en las nuevas generaciones en la Cuba actual.José Ramón Fabelo Corzo - 1995 - Revista Bimestre Cubana 3 (3):37-46.
    A inicio de los años 90 la sociedad cubana se enfrentaba a un proceso de profundas transformaciones internas como consecuencia de los cambios en la esfera de las relaciones internacionales, el recrudecimiento del bloqueo de Estados Unidos y la necesidad de insertarse en la nueva dinámica de las relaciones económicas mundiales después de desaparecida la URSS y el socialismo este-europeo. Todo ello tuvo un importante impacto en los valores de la sociedad cubana, especialmente en los jóvenes. Debido a ello, la (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8. Formación y proceso creativo – Entrevista al escritor peruano Francois Victor Villanueva Paravicino.Jesús Miguel Delgado Del Aguila - 2021 - Resgate. Revista Interdisciplinar de Cultura 29 (29):1-23.
    Este manuscrito retoma la entrevista que se le hizo al escritor peruano Francois Villanueva en el 2021. Las preguntas que se le realizaron estuvieron orientadas a conocer la propuesta literaria del autor en cuanto a su producción artística, debido a que el narrador ha trabajado con un lineamiento particular y ha incursionado en los géneros de la poesía, la novela y el cuento. Asimismo, se hace mención de aquellas experiencias regionales y de la capital que le sirvieron para afianzar su (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9. La formación de valores en la Universidad: exigencias teórico-metodológicas.José Ramón Fabelo-Corzo - 2000 - Matanzas, Cuba: Area de Estudios sobre la Educación Superior Universidad de Matanzas "Camilo Cienfuegos".
    El libro, de autoría colectiva, aborda el tema de la formación de valores en estudiantes universitarios. Consta de tres capítulos, dedicados, respectivamente, a problemas teóricos generales de la axiología, a aspectos conceptuales y metodológicos relacionados con la formación de valores y a la evaluación de dos experiencias pedagógicas en la formación de diversos valores específicos. El primer capítulo, de la autoría de José Ramón Fabelo Corzo y titulado “Sobre la naturaleza de los valores humanos”, plantea sintéticamente las (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10. La formación de valores en las nuevas generaciones.José Ramón Fabelo-Corzo, Cintio Viter, María Isabel Domínguez, Fernando González & Gilberto García Batista - 1996 - La Habana, Cuba: Editorial de Ciencias Sociales.
    A inicio de los años 90 la sociedad cubana se enfrentaba a un proceso de profundas transformaciones internas como consecuencia de los cambios en la esfera de las relaciones internacionales, el recrudecimiento del bloqueo de Estados Unidos y la necesidad de insertarse en la nueva dinámica de las relaciones económicas mundiales después de desaparecida la URSS y el socialismo este-europeo. Todo ello tuvo un importante impacto en los valores de la sociedad cubana, especialmente en los jóvenes. En razón de ello, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11. Formación docente desde la filosofía educativa transdisciplinaria.Alex Estrada-García - 2023 - Quito: Abya Yala. Edited by Floralba del Rocío Aguilar-Gordón & Javier Collado Ruano.
    La formación docente es indispensable para responder a los requerimientos de la compleja sociedad actual. De su conocimiento, iniciativa, praxis y creatividad depende el éxito o el fracaso del sujeto que aprende. Al modificar el rol del docente se transforma la actitud de los estudiantes. ¿Cómo entender la formación filosófica transdisciplinar? Este texto responde a este y otros cuestionamientos: ¿cuáles son los planteamientos pedagógicos afines a la era digital? ¿en qué medida las TIC se encuentran al servicio de (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12. La formación en administración: una reflexión interdisciplinar desde los estudios organizacionales, la administración y la filosofía de la educación.Roger Sepúlveda Fernández - 2018 - In Roger De Jesús Sepúlveda Fernández (ed.), Estudios filosóficos en ciencia, tecnología y sociedad. Barranquilla: Universidad del Atlántico. pp. 405-440.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13. Competencias informacionales en la formación del profesional.Bárbara María Carvajal Hernández, Silvia Colunga Santos & Manuel N. Montejo Lorenzo - 2013 - Humanidades Médicas 13 (2):526-545.
    El artículo tiene como objetivo describir las competencias informacionales a desarrollar durante la formación profesional. Se presenta los referentes teóricos a partir del empleo de un enfoque de sistema que supone el análisis y la síntesis, la inducción y la deducción como métodos de investigación, con el propósito de dar conocer los hitos en las universidades y organizaciones internacionales relacionadas. La modelación fue empleada para la construcción de un nuevo proyecto de desarrollo de competencias informacionales desde la perspectiva de (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14. Failure of the Audiovisual Media Law and the contradiction that holds public interest hostage.Raimonda Nelku - 2014 - SOCRATES 2 (1):76-88.
    Democratic transitions of Eastern countries brought about the need to shifting from eastern into western paradigms. Transitioning into western models of media, more specifically to the public system of broadcasting became a prerequisite for achieving the EU status for Eastern European transitioning countries. It has been twelve years since Albania entered the process of transformation from being a State TV towards becoming a Public Television. The article aims to provide a theoretical framework of public television networks in western countries pointing (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15. La temprana formación literaria del joven José Gaos en Valencia (1915-19).A. B. H. - 2016 - Quaderns de Filosofia 3 (2):11-36.
    This paper studies in detail about the early years of José Gaos (1900- 1969) and his education in philosophy and literature. Therefore, we know that their studies (academic or not) were not purely “philosophical” in 1915. Literature and philosophy played in Gaos an equally important role. The first real encounter with philosophy happens before he comes to Valencia in 1915; but in this year Gaos also receives a strong education, in aesthetic and literary, through press and philosophical journals, and especially (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16. Filosofía TV. Problemas y propuestas en torno al uso de la comunicación audiovisual para la enseñanza de la filosofía, a partir de un caso concreto.Miguel Angel Quintana Paz & Paulo Conde Gómez - 2006 - Comunicación y Pluralismo 1:243-259.
    Philosophy has rendered a close attention to audiovisual communication in recent times, but this interest has not always had a parallel in the attention that television has paid to philosophical themes. Nevertheless, some examples of television approaches to philosophy have reached a quite remarkable level of quality. This paper will focus on one of such instances (the DVD Gadamer. Memoria de un siglo, produced by the Spanish Open National University). By means of an analysis of its main virtues and (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17. El proceso de formación de la identidad mestiza latinoamericana: de la colonia a la independencia.José Ramón Fabelo Corzo - 2010 - In Samir Delgado & Pedro J. Brissón (eds.), Pensar la emancipación desde América Latina. La Habana, Cuba: pp. 198-211.
    Se reflexiona sobre los orígenes de la identidad mestiza latinoamericana y sobre el papel del mestizaje cultural en la búsqueda de caminos propios que den respuesta a los valores nacidos de la peculiar historia de Nuestra América. Se analiza también, desde el punto de vista axiológico, el proceso de independencia latinoamericano (1810-1825), sus alcances y límites identitarios. El cambio radical que implicó la Independencia exigía también un cambio de cultura. Pero la cultura autóctona no estaba preparada para suplir a la (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18. Efeitos sonoros enquanto fala audiovisual: Análise de Gerald McBoing-Boing à luz do §528 das Investigações Filosóficas.Rafael Duarte Oliveira Venancio - 2011 - Revista Ciberlegenda (PPGCOM - Universidade Federal Fluminense) 24:126-137.
    Dentro da produção da UPA, estúdio que buscou rivalizar esteticamente com os preceitos da Disney no cinema de animação nos anos 1950, Gerald McBoing-Boing é a personagem mais emblemática, estrelando quatro curtas de animação que representam os preceitos do estúdio. No entanto, o mote narrativo de McBoing-Boing é que ele não se comunica com sons, mas sim por efeitos sonoros, e se fazendo entender. Para entender quais são as possibilidades linguísticas desse uso sonoro e como ele não nos aparece enquanto (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19. Filosofía de la educación, transdisciplinariedad y formación docente.Moreno-Guaicha Jefferson - 2023 - In Floralba Aguilar & Xavier Collado (eds.), Formación docente desde la filosofía educativa transdisciplinaria. Quito: Abya-Yala. pp. 151-172.
    Este capítulo reflexiona sobre las vinculaciones entre filosofía de la educación y transdisciplinariedad, así como su incidencia en la formación de los futuros profesionales de la educación; al respecto, el autor considera que la filosofía de la educación como disciplina filosófica, aporta una perspectiva global, totalizante e integradora sobre el hecho educativo, pero respondiendo siempre a un contexto concreto; es decir, a la realidad educativa del sujeto que aprende, con sus necesidades, problemáticas y situaciones específicas. El autor explica la (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20. Facetas de formación del joven Heidegger: de las tesis universitarias a la primera lección en la Universidad de Friburgo.Jethro Masís - 2010 - Observaciones Filosóficas (10):17 pp.
    This paper attempts to exhibit the young Heidegger’s academic and personal thinking path which stems from the two university dissertations (1913 and 1915 respectively) and ends up leading to his first lecture at the University of Freiburg on the determination of philosophy (1919). It is purported in the first place to render an account of the personal circumstances that convinced Heidegger of modifying his own early purposes of becoming a priest, then a theologian and finally a confessional Catholic philosopher by (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21.  74
    Metaforología e Inconceptuabilidad. Hans Blumenberg y el lugar olvidado de la metáfora en la formación de conceptos.Enver Torregroza & Óscar Quintero-Ocampo - 2023 - Búsqueda 10 (2).
    This paper aims to analyze the metaphorological project of Hans Blumenberg in relation to the philosophical developments of conceptual history in the mid-twentieth century. It is argued that Blumenberg, based on the study of metaphor, seeks to endow philosophy with a historical substrate that gives rise to the concept, forgotten by the inheritance of the cartesian philosophy. In this way, metaphors, but also myths and anecdotes, fulfill a pragmatic guiding function of thought and expe- rience, becoming indispensable for human life.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22. Creencias conspirativas: condiciones psicológicas y sociopolíticas de su formación y prominencia (Conspiracy beliefs: psychological and sociopolitical conditions of their formation and salience).Pietro Montanari - 2022 - Revista de Filosofía 101 (39):211-234.
    The paper focuses on the analysis of conspiracy beliefs and conspiracy theories by taking into consideration some of the major contributions about the topic presently provided by several disciplines. A definition is given that helps illustrate the most prominent features of these beliefs, namely monological bias, logical and conceptual fallacies, dispositional influence and pseudorationality. Other important psychological preconditions are also provided (such as, among others, credulity, hypersensitive agency detection devices and proneness to self-deception), but, as the paper argues, they are (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  42
    Efectos de las reformas a las políticas de formación de docentes en programas de filosofía en Colombia.Alejandro Farieta-Barrera - 2024 - Perfiles Educativos 46 (184):53-73.
    Between 2015 and 2017, a reform of teacher training policies was carried out in Colombia. The process of implementing this normativity is analyzed using the multiple case study methodology with five institutions in Bogotá and the consequences for these programs are examined: higher prices and reduction of students. It is evident that the implementation of the studied reform discouraged the training of teachers in philosophy. The changes implemented showed fractures in the legislation and a failure in the strategy of commodification (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24. Discusiones filosóficas en los paradigmas de formación administrativa. Estudio comparativo en programas de administración del eje cafetero colombiano.Roger De Jesús Sepúlveda Fernández - 2015 - Pereira: Universidad Tecnológica de Pereira.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  25. Diseño pedagógico de la educación digital para la formación del profesorado.Jorge Balladares - 2018 - Relatec 17 (1):41-60.
    This article analyzes the incidence of digital education in teacher training in themodalities of b-learning and e-learning. The research proposed three case studies. The frststudy evaluates the efects of a TIa training course in b-learning mode in the digitalcompetence of teachers in an Ecuadorian university. The second study identifed the keycomponents of the instructional design of a postgraduate program in the e-learningmodality of a Spanish university. The third study established a proposal for instructional re-design of a digital education course through (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  26. THE GENESIS OF Sprachkritik AND FORMATION OF PHILOSOPHY OF LANGUAGE IN AUSTRO- HUNGARIAN PHILOSOPHY: ITS INFLUENCE ON LUDWIG WITTGENSTEIN's THOUGHT. LA GÉNESIS DE LA Sprachkritik Y LA FORMACIÓN DE LA FILOSOFÍA DEL LENGUAGE EN LA FILOSOFÍA AUSTROHÚNGARA: SU INFLUENCIA EN EL PENSAMIENTO DE LUDWIG WITTGENSTEIN.Natalia Tomashpolskaia - 2022 - Analítica 2:98-121.
    This article examines the special features of the atmosphere in Habsburg’s Vienna, which led to the formation of such a direction in philosophical thought as a critique of language (Sprachkritik) and the influence its representatives such as Karl Kraus and Fritz Mauthner on the later Ludwig Wittgenstein’s views on language. I argue that Sprachkritik was inextricably connected with Sprachkrise (crisis of language), Sprachkrise was a strongly Austrian phenomenon due to special socio-cultural-political reasons and which led to the consideration of the (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27. De la retórica y la ética según Platoón y Aristóteles en la formación de ciudadanos.Ubaldina Diaz Romero - manuscript
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  28. Deep learning and synthetic media.Raphaël Millière - 2022 - Synthese 200 (3):1-27.
    Deep learning algorithms are rapidly changing the way in which audiovisual media can be produced. Synthetic audiovisual media generated with deep learning—often subsumed colloquially under the label “deepfakes”—have a number of impressive characteristics; they are increasingly trivial to produce, and can be indistinguishable from real sounds and images recorded with a sensor. Much attention has been dedicated to ethical concerns raised by this technological development. Here, I focus instead on a set of issues related to the notion of (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  29. Technology-enabled Learning (TEL): YouTube as a Ubiquitous Learning Aid.Mohamed Ahmed Mady & Said Baadel - 2020 - Journal of Information and Knowledge Management 19 (1):2040007.
    The use of social networks such as Facebook, Twitter, and YouTube in the society has become ubiquitous. The advent of communication technologies alongside other unification trends and notions such as media convergence and digital content allow the users of the social network to integrate these networks in their everyday life. There have been several attempts in the literature to investigate and explain the use of social networks such as Facebook and WhatsApp by university students in the Arab region. However, little (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30. Los jóvenes harán su propia historia. Fabelo Corzo, José Ramón.José Ramón Fabelo Corzo - 2010 - Mesa Redonda de la Revista Bohemia 1 (1):1-6.
    Se trata de una Mesa Redonda organizada por la revista Bohemia de Cuba sobre los jóvenes, la historia y la formación de valores. El texto es la transcripción del debate en el que participaron 7 especialistas de diferentes áreas.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31. Anime e a poética da luta: metáforas e anagramas em Cavaleiros do Zodíaco.Rafael Duarte Oliveira Venancio - 2012 - Culturas Midiáticas 5 (2).
    No audiovisual, a violência normalmente é vista como apenas uma ação, um sensacionalismo, especialmente as cenas de luta. No entanto, além do mero grau percebido, o anime é um gênero fílmico onde tais cenas apresentam um grau concebido,uma outra ressignificação de tais atitudes. Assim, o presente artigo busca analisar tal situação, dentro do domínio das Ciências da Linguagem, no anime Cavaleiros do Zodíaco. O objetivo aqui é descrever tais efeitos de sentido provenientes das cenas de lutas e como eles (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  32. Wittgenstein and the Problem of Machine Consciousness.J. C. Nyíri - 1989 - Grazer Philosophische Studien 33 (1):375-394.
    For any given society, its particular technology of communication has far-reaching consequences, not merely as regards social organization, but on the epistemic level as well. Plato's name-theory of meaning represents the transition from the age of primary orality to that of literacy; Wittgenstein's use-theory of meaning stands for the transition from the age of literacy to that of a second orality (audiovisual communication, electronic information processing). On the basis of a use-theory of meaning the problem of machine consciousness, to (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  33.  87
    Piezas de un modelo para armar, desarmar y rearmar: Autores, textos y temas en la construcción de los cánones filosóficos.Silvia Manzo - 2017 - In Susana Maidana & María Mercedes Risco (eds.), La modernidad ayer y hoy. San Miguel de Tucumán: Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Tucumán. pp. 117-146.
    ¿Qué entendemos hoy por canon en el ámbito de la filosofía? El sentido más habitual de esta palabra remite a una lista o catálogo de autores y de textos que se consideran fundamentales con respecto a un determinado recorte de la filosofía y a veces a la filosofía en su totalidad. Este sentido de canon, por extensión, suele tener una connotación de norma, precepto o regla, en la medida en que la lista de obras o autores es juzgada como necesaria (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34.  64
    Ilustraciones en el ámbito editorial en el Perú. Entrevista a Gerardo Arturo Ramirez Neyra.Jesús Miguel Delgado Del Aguila - 2023 - Microtextualidades. Revista Internacional de Microrrelato y Minificción 14 (14):78-84.
    Gerardo Arturo Ramirez Neyra nació el 23 de febrero de 1984 en Lima (Perú). Realizó estudios de Antropología en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos y cursó talleres artísticos en el Museo de Arte de Lima, en los que perfeccionó sus dibujos de manga, retrato, acuarelas y figuras humanas. En el 2018, estudió Diseño Gráfico en IDAT. Esta entrevista se realizó el 4 de julio de 2021 de forma audiovisual.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35.  66
    Herramientas pedagógico-didácticas de la práctica docente durante los escenarios producidos por la pandemia.Cintia Rodríguez Garat, Candela Orellano & María Florencia Cánepa (eds.) - 2023 - Mar del Plata: Universidad Nacional de Mar del Plata.
    Pensar el problema general de la continuidad de las propuestas pedagógicas en el campo de las prácticas docentes durante el contexto de emergencia sanitaria (Covid-19), y el problema específico de las herramientas pedagógico-didácticas necesarias para poder acompañar y garantizar efectivamente la formación de los estudiantes, exige una mirada transdisciplinaria, respetuosa, dinámica e integradora de los cambios, avances y retrocesos sucedidos en el campo educativo en nuestro país. En Argentina, hemos asistido a un escenario inédito en el que se ha (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36. A Minimal Turing Test: Reciprocal Sensorimotor Contingencies for Interaction Detection.Pamela Barone, Manuel G. Bedia & Antoni Gomila - 2020 - Frontiers in Human Neuroscience 14:481235.
    In the classical Turing test, participants are challenged to tell whether they are interacting with another human being or with a machine. The way the interaction takes place is not direct, but a distant conversation through computer screen messages. Basic forms of interaction are face-to-face and embodied, context-dependent and based on the detection of reciprocal sensorimotor contingencies. Our idea is that interaction detection requires the integration of proprioceptive and interoceptive patterns with sensorimotor patterns, within quite short time lapses, so that (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  37. Conceptos budistas fundamentales - En el lenguaje actual (3rd edition).Roberto Thomas Arruda - 2023 - São Paulo: Terra à Vista - edición gratuita.
    Buda no construyó una religión; Estudió filosofía y ciencias. Fue el precursor del realismo científico, el psicoanálisis, la filosofía analítica, el existencialismo, el feminismo, la epistemología, la teoría y crítica del conocimiento, la psicología social, la psicología positiva, el conservacionismo ecológico y conceptos relacionados con la materia y la energía que sólo muy recientemente la física cuántica pudo demostrar. . Conocer adecuadamente qué es el budismo es fundamental para la formación y la cultura de cualquier persona que no quiera (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38. La sociedad del espectáculo de Guy Debord: 50 años después.José Ramón Fabelo Corzo - 2019 - In Mayra Sánchez Medina & José Ramón Fabelo-Corzo (eds.), Coordenadas epistemológicas para una estética en construcción. Puebla, Pue., México: Colección La Fuente. pp. 259-274.
    En 1967, el francés Guy Debord escribía un resonante texto, La sociedad del espectáculo, en el que nos ofrece una penetrante y aguda reflexión sobre la sociedad de consumo —cuya experiencia directa vive en la Francia de la posguerra—, donde florece la economía de la abundancia, la industria del ocio, la generalización de los medios de comunicación audiovisual y la propagación del llamado american way of life. Anclado fuertemente en las ideas de Marx sobre la alienación y el fetichismo (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39. "The great mixing machine”: multisensory integration and brain-breath coupling in the cerebral cortex.Varga Somogy & Heck Detlef - 2022 - Pflügers Archiv - European Journal of Physiology 475:5-14.
    It is common to distinguish between “holist” and “reductionist” views of brain function, where the former envisions the brain as functioning as an indivisible unit and the latter as a collection of distinct units that serve different functions. Opposing reductionism, a number of researchers have pointed out that cortical network architecture does not respect functional boundaries, and the neuroanatomist V. Braitenberg proposed to understand the cerebral cortex as a “great mixing machine” of neuronal activity from sensory inputs, motor commands, and (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40. Signs of Morality in David Bowie's "Black Star" Video Clip.May Kokkidou & Elvina Paschali - 2017 - Philosophy Study 7 (12).
    “Black Star” music video was released two days before Bowie’s death. It bears various implications of dying and the notion of mortality is both literal and metaphorical. It is highly autobiographical and serves as a theatrical stage for Bowie to act both as a music performer and as a self-conscious human being. In this paper, we discuss the signs of mortality in Bowie’s “Black Star” music video-clip. We focus on video’s cinematic techniques and codes, on its motivic elements and on (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41. Multisensory Perception in Philosophy.Amber Ross & Mohan Matthen - 2021 - Multisensory Research 34 (3):219-231.
    This is the editors' Introduction to a special issue of the journal, Multisensory Research. European philosophers of the modern period found multisensory perception to be impossible because they thought that perceptual ideas are defined by how they are experienced. Under this conception, the individual modalities are determinables of ideas—just as colour is a determinable that embraces red and blue, so also the visual is a determinable that embraces colour and (visually experienced) shape. Since no idea is experienced as, for example, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  42. Entrevista a Cristhian Briceño Ángeles sobre los escritores y las editoriales.Jesús Miguel Delgado Del Aguila - 2023 - Argos. Revista Electrónica Semestral de Estudios y Creación Literaria 10 (25):167-172.
    Esta entrevista se realizó de forma virtual y audiovisual el 3 de julio de 2021.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43. Utopias and Dystopias as Cybernetic Information Systems: Envisioning the Posthuman Neuropolity.Matthew E. Gladden - 2015 - Creatio Fantastica (3 (50)).
    While it is possible to understand utopias and dystopias as particular kinds of sociopolitical systems, in this text we argue that utopias and dystopias can also be understood as particular kinds of information systems in which data is received, stored, generated, processed, and transmitted by the minds of human beings that constitute the system’s ‘nodes’ and which are connected according to specific network topologies. We begin by formulating a model of cybernetic information-processing properties that characterize utopias and dystopias. It is (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  44. Die Französische Revolution - Ursprung philosophischer Konzeptionsbildung bei Johann Gottlieb Fichte.Stahl Jürgen - 1989 - In Collegium philosophicum Jenense Nr. 8 Französische Revolution und Deutsche Klassik. Weimar, Deutschland: Hermann Böhlaus Nachfolger. pp. 189 - 205.
    Der Aufsatz analysiert Fichtes Verhältnis zu dem durch die Französische Revolution eingeleiteten Epochenumbruch und der damit verbundenen philosophischen Positionsbildung The essay analyzes Fichte's relationship to the epochal upheaval initiated by the French Revolution and the associated formation of philosophical positions. El ensayo analiza la relación de Fichte con el cambio de época iniciado por la Revolución Francesa y la formación asociada de posiciones filosóficas. В эссе анализируется отношение Фихте к эпохальным потрясениям, инициированным Французской революцией, и связанное с этим формирование (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  45.  19
    A Cosmological Neuroscientific Definition of God.Nandor Ludvig - 2023 - Open Journal of Philosophy 13 (2):418-434.
    The main objective of this work was to produce a scientifically reasonable definition of God. The rationale was to generate a definition for filling a small part of the spiritual vacuum of the 21st century and thus initiate a new understanding of the Intelligence that permeates the cosmos with mystery, love, order, direction and morals. This resulted in the following definition: “God may be a-humanly incomprehensible-eternal cosmic existence, intimately related to the endlessness of space, to the nature of the deepest (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46. Discurso y subjetividad: Michel Pêcheux hacia una teoría de las garantías ideológicas.Pedro Karczmarczyk - 2013 - Décalages. An Althusser Studies Journal 1 (3):1-25.
    En su célebre artículo sobre la ideología y los aparatos ideológicos de estado, Althusser indicaba que las evidencias por las cuales una palabra “designa una cosa” o “posee una significación” se ubicaban, junto con la evidencia de ser sujetos, al nivel de los efectos ideológicos fundamentales. Por otra parte, Althusser destacaba la carencia de una teoría de la garantía ideológica. Con la primera observación, Althusser se limitaba a señalar un paralelo, sin establecer una conexión. Con la segunda, llegaba a fijar (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  47. Filosofía de la educación: a la busca de nuevos sentidos.Walter Kohan - 1998 - Educação E Filosofia 12:91-121.
    La filosofía de la educación ocupa un lugar paradójico en el campo de los saberes. Diversas producciones teóricas - de filósofos y pedagogos - convergen en señalar este carácter problemático. Siendo un área temática propia de la filosofía, resulta un espacio en general poco disputado entre los filósofos, como si la educación no estuviera entre las grandes preocupaciones filosóficas de nuestro tiempo. Por el contrario, suelen ser pedagogos quienes llevan a cabo investigaciones y publicaciones en el área y, más aún, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  48. MEDIA EDUCATION AND THE FORMATION OF THE LEGAL CULTURE OF SOCIETY.Anna Shutaleva - 2020 - Perspektivy Nauki I Obrazovania – Perspectives of Science and Education 45:10-22.
    Introduction. The development of legal culture and a culture of human rights in the modern world through media technologies, is acquiring special significance in connection with the processes of globalization and the spread of media in recent decades. The purpose of the article is to study the prospects for the use of media education in the formation of the legal social culture and a culture of human rights. Materials and methods. Based on a study of domestic and foreign sources, issues (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49. Construcción del corpus literario peruano del siglo XXI, a partir de los problemas de difusión editorial.Jesús Miguel Delgado Del Aguila - 2022 - Helios 6 (1):29-38.
    Este artículo indaga sobre la percepción de las publicaciones en la actualidad, puesto que prevalecen obstáculos que impiden una asimilación convincente y generalizada de los textos a los que se les quiere designar forzosamente literarios. Al respecto, Vargas Llosa muestra un panorama editorial impertinente por la globalización y la difusión de lo audiovisual y lo virtual, junto con otras ebulliciones mediáticas, como la defectuosa comprensión lectora, la pésima interpretación textual, los canales poco fidedignos de propagación o las limitaciones económicas (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50. The impact of joint attention on the sound-induced flash illusions.Lucas Battich, Isabelle Garzorz, Basil Wahn & Ophelia Deroy - 2021 - Attention, Perception, and Psychophysics 83 (8):3056–3068.
    Humans coordinate their focus of attention with others, either by gaze following or prior agreement. Though the effects of joint attention on perceptual and cognitive processing tend to be examined in purely visual environments, they should also show in multisensory settings. According to a prevalent hypothesis, joint attention enhances visual information encoding and processing, over and above individual attention. If two individuals jointly attend to the visual components of an audiovisual event, this should affect the weighing of visual information (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 130