Results for 'Inseminação artificial'

968 found
Order:
  1. TAXA DE PRENHEZ EM INSEMINAÇÃO ARTIFICIAL EM TEMPO FIXO COM REPASSE DE TOURO EM MONTA NATURAL.Ítalo de Moura Seixas Pereira, Márcio Hilário Silva Marques, Milena de Jesus Evangelista, Milton Rezende Teixeira Neto & Fabiely Gomes da Silva Nunes - 2024 - Repositório Uniftc/Vic 1 (1):1-12.
    RESUMO A inseminação artificial (IA) é a biotecnologia mais empregada com vantagens superiores em relação a utilização da monta natural, cuja eficácia se dá na larga escala de reprodução entre os bovinos. Associando essa biotécnica com hormônios pode-se estabelecer manipulações do sistema reprodutivo da fêmea, levando a manejos de inúmeras cabeças de gado para inseminar a um tempo fixo. Portanto, foram realizados 5 protocolos de IATF, tendo 2 categorias de animais: nulíparas e multíparas. No protocolo 1 foram submetidas (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2. Inseminação Artificial em Tempo Fixo (IATF).Lrg de Sousa - 2023 - Dissertation, Centro Universitário Una
    A desenvolução da Inseminação Artificial em Tempo Fixo (IATF) com a utilização de protocolos que viabilizem o desenvolvimento da Inseminação Artificial (IA) em rebanhos grandes, em especial em fase de aleitamento, em vez de apenas minimizar os programas de criação para as novilhas em dissemelhantes regiões (SARTORI et al., 2018; SILVA et al., 2021). Vale et al. (2011) mencionam que, nos últimos anos, a utilização da IATF alcançou uma importante ascendência na pecuária nacional em razão desta (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  31
    INSEMINAÇÃO ARTIFICIAL EM TEMPO FIXO (IATF) COMO ALTERNATIVA PARA O MANEJO REPRODUTIVO EM BOVINOS DE CORTE.Rubia Ribeiro Antunes - 2022 - Dissertation, Faculdade Anhanguera
    RESUMO A presente pesquisa apresenta uma revisão de literatura sobre a inseminação artificial em tempo fixo (IATF) como alternativa para o manejo reprodutivo em bovinos de corte, visa discorrer sobre a aplicação, tal como os demais aspectos que permeiam o assunto (aplicabilidade), dos programas de IATF na bovinocultura de corte no Brasil. Considerando que o Brasil é um dos maiores produtores e exportadores de carne bovina do mundo, a utilização dos programas IATFs são de extrema importância para mantê-lo (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4. Técnica da Inseminação Artificial em Bovinos: Manejo Passo a Passo.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    GERENCIAMENTO DA REPRODUÇÃO: ETAPAS E TÉCNICAS PARA REALIZAÇÃO DA INSEMINAÇÃO ARTIFICIAL -/- Emanuel Isaque Cordeiro da Silva Técnico em Agropecuária – Normalista e Acadêmico em Zootecnia Departamento de Zootecnia da UFRPE E-mail: [email protected] WhatsApp: (82)98143-8399 -/- 1. INTRODUÇÃO -/- O método mais comumente usado para realizar inseminação artificial (IA) em bovinos é a técnica retovaginal. O conhecimento essencial para realizar esta técnica pode ser obtido com cerca de 3 dias de prática, sob a supervisão e instrução (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  25
    PRINCÍPIOS FISIOLÓGICOS REPRODUTIVOS DA FÊMEA EQUINA, APLICADOS A ABORDAGEM DA TÉCNICA DE INSEMINAÇÃO ARTIFICIAL.M. V. G. C. Brito & R. P. Novaes - 2022 - Dissertation, Unibra - Centro Universitário Brasileiro
    RESUMO O trabalho aqui desenvolvido visa analisar por meio de uma revisão de textos os princípios fisiológicos reprodutivos da fêmea equina, aplicados à abordagem da técnica de Inseminação Artificial, como descreve o tema. De maneira, a fazer uma descrição sequencial de toda trajetória da fêmea que será usada para reprodução por meio de Inseminação Artificial, descrevendo os processos que serão utilizados de maneira cuidadosa. Desta forma, o que se pretende é traçar uma linha do tempo detalhando (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6.  85
    INFLUÊNCIA DO ESCORE DE CONDIÇÃO CORPORAL NA TAXA DE PRENHEZ EM VACAS NELORE SUBMETIDAS À INSEMINAÇÃO ARTIFICIAL EM TEMPO FIXO.B. E. S. Dias & Js Oliveira Júnior - 2024 - Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação 10 (5):3483-3489.
    A carne bovina é uma das proteínas mais consumidas no mundo, favorecendo o comércio exterior. O Brasil é um dos grandes exportadores desse produto, o que leva à importância de buscar meios para se obter maior eficiência reprodutiva e produtiva. Dentre esses métodos, o uso de Inseminação Artificial em Tempo Fixo (IATF) vem aumentando e com isso vem a busca por estratégias para alcançar melhores taxas de prenhez. Uma estratégia é avaliar a nutrição do animal em conjunto com (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. Reprodução em Novilhas Leiteiras.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    REPRODUÇÃO EM NOVILHAS LEITEIRAS -/- INTRODUÇÃO -/- O principal objetivo da criação de substitutos em gado leiteiro é produzir uma novilha que tenha seu parto aos dois anos de idade (23 a 25 meses) e com um peso de 550 a 580 kg. O manejo reprodutivo das novilhas começa quando estas atingem 14 ou 15 meses de idade e um peso de 350 a 370 kg. A produção de novilhas deve ser suficiente para substituir as vacas descartadas anualmente (25 a (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8. EFEITO DA APLICAÇÃO DO GNRH NO INÍCIO DOS PROTOCOLOS DE IATF, À BASE DE ESTRÓGENO E PROGESTERONA, SOBRE A PRENHEZ POR IATF DE VACAS LEITEIRAS MESTIÇAS.Lorrany Evelyn Tavares - 2023 - Dissertation, Universidade Federal de Uberlândia - Ufu
    RESUMO A inseminação artificial em tempo fixo (IATF) é uma das biotecnologias de reprodução mais estudadas dos últimos anos, e a busca pelo equilíbrio entre a fisiologia animal e o controle hormonal fomenta uma série de estudos. Sendo assim, o objetivo com este trabalho foi avaliar a eficiência da aplicação do hormônio liberador de gonadotrofinas (GnRH) no dia zero (D0) do protocolo de IATF, a base de estrógeno e progesterona sobre a taxa de penhez por IATF. O experimento (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9. METODOLOGIA E MANEJO REPRODUTIVO APLICADO EM BOVINOS LEITEIROS.Bruna Cardoso Lemes, Gabriel Destefani de Souza, Jaqueline Aparecida Sousa Pereira, Jéssica Elizei Dande, Marcelo de Figueiredo Filiardi Filho, Vinícius de Moura Ribeiro Monticeli & Elizângela Guedes - 2022 - Revista Agroveterinária Do Sul de Minas 4 (1):153-172.
    Resumo: Sabe-se que a pecuária é uma parcela do agronegócio que move a economia do país, e incluso está a produção leiteira, que tem, a cada ano seu desenvolvimento elevado, de forma em que é priorizado a eficiência no aumento de sua produção, com o objetivo de suprir a demanda, e a maior rentabilidade do produtor. Diante disso, medidas de manejo reprodutivo e alimentar são adotadas, sendo estas capazes de elevar a produtividade com o menor custo possível. O trabalho objetivou (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10. Parâmetros para medir a fertilidade do rebanho.Gaudêncio Manoel Soares Peixoto - 2024 - I Circuito de Reprodução Bovina - Ifbaiano Campus Catu 1:10-26.
    Percentual de retorno do N° após 65 dias (NR) Também é conhecido como taxa de não retorno ao cio; é um bom indicador de eficiência em um programa de inseminação artificial ou de reprodução controlada. Está intimamente ligado à probabilidade de as vacas emprenharem após serem inseminadas ou montadas, assim, o que se registra neste índice é a quantidade de vacas que não retornam no cio, portanto, presume-se que estejam prenhes. Apenas as vacas servidas uma vez são consideradas (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11. TRANSFERENCIA DE EMBRIÕES EM BOVINOS: REVISÃO DE LITERATURA.Roberto de Carvalho Macedo Junior, Pedro Franco Abritta Filho, Igor Resende Ribeiro & Iara Pâmela Vasconcelos Martins Cristo - 2023 - Revista Ft 28 (129):1-15.
    Resumo A transferência de embriões em bovinos tem o objetivo principal de aprimorar o melhoramento genético e otimizar a reprodução bovina A importância dessa prática é destacada pela sua contribuição para a maximização de características desejadas nos rebanhos, como qualidade de carne, eficiência reprodutiva e resistência a condições ambientais adversas. Este trabalho descreve e analisa as técnicas avançadas utilizadas nesse processo, incluindo seleção genômica, sexagem de embriões, produção in vitro, protocolos não cirúrgicos, sincronização reprodutiva, criopreservação de embriões e uso de (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12.  55
    INFLUÊNCIA PONDERAL NA REPRODUÇÃO DE NOVILHAS HOLANDESAS E SEU IMPACTO NA PRODUÇÃO LEITEIRA.G. T. Lima & R. R. Silva - 2024 - Scientia Generalis 5 (2):519-530.
    Resumo A criação de bezerras está entre as atividades mais importantes da pecuária leiteira, pois reflete a genética e a produção do rebanho. Um bom manejo nutricional de novilhas durante a fase recria é essencial para o desenvolvimento ponderal adequado, pois melhora da função imunológica e precocidade reprodutiva. Este estudo teve como objetivo avaliar a relação do peso de novilhas holandesas com a idade na primeira inseminação artificial, primeiro parto e volume de leite produzido na primeira lactação. Foram (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13. TRANSFERÊNCIA DE EMBRIÕES EM BOVINOS: Revisão de literatura.José Pedro Ferreira Machado, Lázaro Kalliu Assis Oliveira & Wesley Paulo Alves de Lima - 2023 - Dissertation, Centro Universitário Una Jataí
    RESUMO A Transferência de Embrião (TE) em bovinos se trata de uma técnica mundialmente disseminada com objetivo de aumentar a capacidade reprodutiva da fêmea. Mantém vínculo direto com outras técnicas das biotecnologias da reprodução, como, a Ovum Pick-Up (OPU), Produção In Vitro e In Vivo de embriões (PIVE) e Transferência de Embrião em Tempo Fixo (TETF), sendo estas, técnicas que fazem parte de um processo, que vai desde a seleção de doadoras, passando pelo preparo dos embriões até sua inovulação em (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14. TAXA DE CONCEPÇÃO AO PRIMEIRO SERVIÇO DE VACAS LEITEIRAS EM ANESTRO PRÉ-SINCRONIZADAS.Rayssa Milena Hilgenberg - 2022 - Dissertation, Centro Universitário Campo Real
    RESUMO O presente trabalho mostra as atividades realizadas do período de 01 de julho a 01 de novembro na JRM Agropecuária. As atividades foram desenvolvidas na área de bovinocultura de leite, este trabalho foi desenvolvido sob orientação do professor mestre Rodrigo Dorneles Tortorella e supervisão do médico veterinário André Ricardo, em conjunto com o médico veterinário Breno. Durante o período de estágio foi acompanhado as atividades realizadas no setor de manejo, reprodução, bezerreiro e recria da fazenda, além de acompanhar as (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15. Aspectos da reprodução em bovinos.Deivid Marcel Souza da Silva - 2021 - Dissertation, Centro Universitário - Ages
    RESUMO A bovinocultura sempre esteve atrelada ao desenvolvimento do Brasil e, pensando no avanço, as exigências da máxima eficiência nos sistemas de criação foi pautada na forma de como conseguir realizar a reprodução de bovinos com ênfase na eficiência econômica e reprodutiva. O objetivo deste trabalho é elucidar as principais biotecnologias que auxiliam na maior produtividade reprodutiva de bovinos. Dessa forma, o estudo foi realizado usando artigos do banco de dados do Google acadêmico e SciELO, além de livros do acervo (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16. Fisiologia do Estro e do Serviço na Reprodução Bovina.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva & Emanuel Isaque Da Silva - manuscript
    FISIOLOGIA DA REPRODUÇÃO BOVINA: 2 - ESTRO E SERVIÇO -/- -/- INTRODUÇÃO -/- -/- A identificação de vacas em cio (estro ou cio) é, sem dúvida, a prática mais importante no manejo da reprodução do rebanho leiteiro. Apesar dos avanços no conhecimento da fisiologia da reprodução a nível celular e molecular, a identificação de vacas em estro continua sendo o problema reprodutivo mais importante e o que mais causa prejuízos econômicos. Na indústria de laticínios no Brasil, seu impacto não foi (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17. (1 other version)Fisiologia da Reprodução Animal: Ovulação, Controle e Sincronização do Cio.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    UNIVERSIDADE FEDERAL RURAL DE PERNAMBUCO DEPARTAMENTO DE ZOOTECNIA – 50 ANOS EMANUEL ISAQUE CORDEIRO DA SILVA REPRODUÇÃO ANIMAL: OVULAÇÃO, CONTROLE E SINCRONIZAÇÃO -/- REPRODUÇÃO ANIMAL: OVULAÇÃO, CONTROLE E SINCRONIZAÇÃO DO CICLO ESTRAL -/- ANIMAL REPRODUCTION: OVULATION, CONTROL AND SYNCHRONIZATION OF THE ESTRAL CYCLE -/- Autor: Emanuel Isaque Cordeiro da Silva – IFPE-BJ/CAP-UFPE/EEFCC-BJ/UFRPE 1. INTRODUÇÃO As fêmeas dos animais domésticos possuem em seus ovários, desde praticamente o nascimento, a dotação completa de gametas dos quais vão dispor para o resto de sua (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18. Transferência de Embriões nos Animais e a Indústria de Embriões no Brasil.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva -
    REPRODUÇÃO ANIMAL: TRANSFERÊNCIA DE EMBRIÕES EM ANIMAIS, E A INDÚSTRIA DE EMBRIÕES NO BRASIL -/- ANIMAL BREEDING: EMBRYO TRANSFER IN ANIMALS, AND THE EMBRYO INDUSTRY IN BRAZIL Apoio: Emanuel Isaque Cordeiro da Silva Departamento de Zootecnia da UFRPE E-mail: [email protected] WhatsApp: (82)98143-8399 -/- 1. INTRODUÇÃO A técnica da inseminação artificial tornou possível aumentar o impacto na descendência de touros geneticamente superiores em termos de produção láctea das filhas. Com a transferência de embriões é possível aumentar o impacto da (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19. Definição de Conceitos Básicos na Reprodução Animal: Fertilidade, Fecundidade e Prolificidade - Suínos.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    1. INTRODUÇÃO -/- No "mundo" das produções animais, e sem que saibamos exatamente o motivo ou os motivos, não é incomum observar, mesmo a nível docente (faceta em que nos sentimos especialmente culpados), uma notável discussão (obscuridade de ideias e/ou na linguagem, produzida deliberadamente ou não) ao abordar os conceitos de fertilidade, fecundidade e prolificidade. -/- Esta falta de clareza conceitual torna-se tanto mais manifesta quando, precisamente a partir dos referidos conceitos, se pretende efetuar, por exemplo, uma programação ou uma (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20. Transporte de Gametas, Fertilização e Segmentação.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    TRANSPORTE DE GAMETAS, FERTILIZAÇÃO E SEGMENTAÇÃO -/- • _____OBJETIVO -/- O entendimento do desenvolvimento embrionário nos estágios iniciais, desde a deposição dos espermatozoides na fêmea, passando pela fertilização deste no ovócito e na formação do zigoto, é de suma importância para diferenciar especialistas em reprodução e manejo reprodutivo no mercado de trabalho e, também, durante a vida acadêmica. Compreender os processos que levam à formação do zigoto na fêmea é essencial para avaliar a capacidade reprodutiva dos animais e, mediante técnicas, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21. Comportamento Sexual dos Animais Domésticos.Emanuel Isaque Cordeiro Da Silva -
    COMPORTAMENTO SEXUAL DOS ANIMAIS OBJETIVO O estudante explicará a conduta sexual de fêmeas e machos de diferentes espécies domésticas para detectar a fase de receptividade sexual, com a finalidade de programar de maneira adequada a monta ou a inseminação artificial. A observação da conduta sexual dos animais é indispensável para o sucesso da estação reprodutiva em uma determinada propriedade. Logo, o estudante obterá o alicerce necessário sobre os pontos teóricos e práticos a serem observados para a seleção dos (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22. Fertilidade em Vacas Leiteiras: Fisiologia e Manejo.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    FERTILIDADE EM VACAS LEITEIRAS: FISIOLOGIA E MANEJO -/- INTRODUÇÃO -/- A fertilidade das vacas com aptidão leiteira tem apresentado queda de quase 1% ao ano nos últimos 30 anos como apresentam os estudos acerca da reprodução de bovinos leiteiros; essa diminuição tem coincidido com um aumento sustentado na produção de leite. Estudos realizados a partir da década de 1960 pelo NRC, demonstraram que nos rebanhos leiteiros da América do Norte, nessa década, era conseguido emprenhar até 65% das vacas inseminadas, enquanto, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23. Características Gerais dos Bovinos / General Characteristics of Cattle Bovine.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    CARACTERÍSTICAS GERAIS DO GADO BOVINO -/- GENERAL CHARACTERISTICS OF CATTLE BOVINE -/- CARACTERÍSTICAS GENERALES DEL GANADO BOVINO -/- 1 TAXONOMIA DOS BOVINOS -/- Consideramos, nesse primeiro tópico, a taxonomia (ordenação e classificação das espécies animais e vegetais, onde também pode-se encontrar a relação de familiaridade entre organismos distintos e/ou iguais, bem como sua evolução em diversos aspectos: físico, motor, locomoção, anatomia, etc.) dos bovinos. É levado em consideração os itens mais relevantes e mais estudados em Zootecnia, Biologia, Medicina Veterinária, etc. (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24. Azoospermia em Bovinos: Principais Causas Nutricionais.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    NUTRIÇÃO SOBRE A AZOOSPERMIA EM BOVINOS -/- -/- E. I. C. da Silva Departamento de Agropecuária – IFPE Campus Belo Jardim Departamento de Zootecnia – UFRPE sede -/- AZOOSPERMIA EM BOVINOS -/- INTRODUÇÃO -/- A falta completa de esperma no ejaculado pode ser devido a uma falha no processo de espermatogênese ou relacionada a causas no transporte do esperma. Com relação ao transporte, o esperma pode ser impedido de ser ejaculado mediante bloqueios ou oclusões no sistema do ducto extragonadal, ou (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  25. Relação e Efeitos Bioquímico-nutricionais Sobre os Cios ou Estros Silenciosos em Vacas.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    RELAÇÃO E EFEITOS BIOQUÍMICO-NUTRICIONAIS SOBRE OS CIOS OU ESTROS SILENCIOSOS EM VACAS E. I. C. da Silva Departamento de Agropecuária – IFPE Campus Belo Jardim Departamento de Zootecnia – UFRPE sede CIOS OU ESTROS SILENCIOSOS EM BOVINOS INTRODUÇÃO Um cio ou "estro silencioso" ocorre quando as mudanças ováricas são normais, mesmo com ovulação, mas não há comportamento estral. Isso não deve ser confundido com um estro não observado devido a falha na detecção do mesmo. A ocorrência do cio ou "estro (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  26. Ovulação Retardada e Anovulação em Vacas: Causas Nutricionais.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    RELAÇÃO E EFEITOS BIOQUÍMICO-NUTRICIONAIS SOBRE A OVULAÇÃO RETARDADA E A ANOVULAÇÃO EM VACAS -/- -/- Emanuel Isaque Cordeiro da Silva -/- Departamento de Agropecuária – IFPE Campus Belo Jardim -/- [email protected] ou [email protected] -/- WhatsApp: (82)98143-8399 -/- -/- 13. OVULAÇÃO RETARDADA -/- A ovulação retardada é uma situação de alteração fisiológica com diferentes origens. A falha em si, ocasiona assincronia nos tempos de liberação dos gametas. O óvulo é liberado tempo depois que os sinais corporais de estro terminaram, dessa forma, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27. Fisiologia Clínica do Ciclo Estral de Vacas Leiteiras: Desenvolvimento Folicular, Corpo Lúteo e Etapas do Estro.Emanuel Isaque Cordeiro da Silva - manuscript
    REPRODUÇÃO ANIMAL: O CICLO ESTRAL DE BOVINOS LEITEIROS – Desenvolvimento Folicular, Corpo Lúteo e Etapas do Estro ANIMAL REPRODUCTION: THE OESTROUS CYCLE OF DAIRY BOVINES -Follicular Development, Corpus Luteum and Stages of Estrus Apoio: Emanuel Isaque Cordeiro da Silva Departamento de Zootecnia da UFRPE E-mail: [email protected] WhatsApp: (82)98143-8399 FISIOLOGIA CLÍNICA DO CICLO ESTRAL DE BOVINOS LEITEIROS 1. RESUMO A fêmea bovina apresenta ciclos estrais em intervalos de 19 a 23 dias e estes só são interrompidos durante a gestação ou devido (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  28. Artificial Neural Network for Forecasting Car Mileage per Gallon in the City.Mohsen Afana, Jomana Ahmed, Bayan Harb, Bassem S. Abu-Nasser & Samy S. Abu-Naser - 2018 - International Journal of Advanced Science and Technology 124:51-59.
    In this paper an Artificial Neural Network (ANN) model was used to help cars dealers recognize the many characteristics of cars, including manufacturers, their location and classification of cars according to several categories including: Make, Model, Type, Origin, DriveTrain, MSRP, Invoice, EngineSize, Cylinders, Horsepower, MPG_Highway, Weight, Wheelbase, Length. ANN was used in prediction of the number of miles per gallon when the car is driven in the city(MPG_City). The results showed that ANN model was able to predict MPG_City with (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   28 citations  
  29. Artificial Speech and Its Authors.Philip J. Nickel - 2013 - Minds and Machines 23 (4):489-502.
    Some of the systems used in natural language generation (NLG), a branch of applied computational linguistics, have the capacity to create or assemble somewhat original messages adapted to new contexts. In this paper, taking Bernard Williams’ account of assertion by machines as a starting point, I argue that NLG systems meet the criteria for being speech actants to a substantial degree. They are capable of authoring original messages, and can even simulate illocutionary force and speaker meaning. Background intelligence embedded in (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   9 citations  
  30. Leveraging Artificial Intelligence for Strategic Business Decision-Making: Opportunities and Challenges.Mohammed Hazem M. Hamadaqa, Mohammad Alnajjar, Mohammed N. Ayyad, Mohammed A. Al-Nakhal, Basem S. Abunasser & Samy S. Abu-Naser - 2024 - International Journal of Academic Information Systems Research (IJAISR) 8 (8):16-23.
    Abstract: Artificial Intelligence (AI) has rapidly evolved, offering transformative capabilities for business decision-making. This paper explores how AI can be leveraged to enhance strategic decision-making in business contexts. It examines the integration of AI-driven analytics, predictive modeling, and automation to improve decision accuracy and operational efficiency. By analyzing current applications and case studies, the paper highlights the opportunities AI presents, including enhanced data insights, risk management, and personalized customer experiences. Additionally, it addresses the challenges businesses face in adopting AI, (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31. Artificial intelligence and the ‘Good Society’: the US, EU, and UK approach.Corinne Cath, Sandra Wachter, Brent Mittelstadt, Mariarosaria Taddeo & Luciano Floridi - 2018 - Science and Engineering Ethics 24 (2):505-528.
    In October 2016, the White House, the European Parliament, and the UK House of Commons each issued a report outlining their visions on how to prepare society for the widespread use of artificial intelligence. In this article, we provide a comparative assessment of these three reports in order to facilitate the design of policies favourable to the development of a ‘good AI society’. To do so, we examine how each report addresses the following three topics: the development of a (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   29 citations  
  32. Selección artificial, selección sexual, selección natural.Santiago Ginnobili - 2011 - Metatheoria – Revista de Filosofía E Historia de la Ciencia 2 (1):61-78.
    En On the Origin of Species Darwin distingue explícitamente entre tres tipos de selección: la selección natural, la artificial y la sexual. En este trabajo, a partir de un estudio más sistemático que historiográfico, se intenta encontrar la relación entre estos tres tipos de selección en la obra de Darwin. Si bien la distinción entre estos distintos mecanismos es de suma importancia en la obra de Darwin, la tesis de este trabajo es que tanto la selección artificial como (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   9 citations  
  33. Artificial Intelligence in Agriculture: Enhancing Productivity and Sustainability.Mohammed A. Hamed, Mohammed F. El-Habib, Raed Z. Sababa, Mones M. Al-Hanjor, Basem S. Abunasser & Samy S. Abu-Naser - 2024 - International Journal of Engineering and Information Systems (IJEAIS) 8 (8):1-8.
    Abstract: Artificial Intelligence (AI) is revolutionizing the agricultural sector by enhancing productivity and sustainability. This paper explores the transformative impact of AI technologies on agriculture, focusing on their applications in precision farming, predictive analytics, and automation. AI-driven tools enable more efficient management of crops and resources, leading to improved yields and reduced environmental impact. The paper examines key AI technologies, including machine learning algorithms for crop monitoring, robotics for automated planting and harvesting, and data analytics for optimizing resource use. (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34. Is Artificial General Intelligence Impossible?William J. Rapaport - 2024 - Cosmos+Taxis 12 (5+6):5-22.
    In their Why Machines Will Never Rule the World, Landgrebe and Smith (2023) argue that it is impossible for artificial general intelligence (AGI) to succeed, on the grounds that it is impossible to perfectly model or emulate the “complex” “human neurocognitive system”. However, they do not show that it is logically impossible; they only show that it is practically impossible using current mathematical techniques. Nor do they prove that there could not be any other kinds of theories than those (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  35. Artificial Forms of Life.Sebastian Sunday Grève - 2023 - Philosophies 8 (5).
    The logical problem of artificial intelligence—the question of whether the notion sometimes referred to as ‘strong’ AI is self-contradictory—is, essentially, the question of whether an artificial form of life is possible. This question has an immediately paradoxical character, which can be made explicit if we recast it (in terms that would ordinarily seem to be implied by it) as the question of whether an unnatural form of nature is possible. The present paper seeks to explain this paradoxical kind (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  36. Artificial moral agents are infeasible with foreseeable technologies.Patrick Chisan Hew - 2014 - Ethics and Information Technology 16 (3):197-206.
    For an artificial agent to be morally praiseworthy, its rules for behaviour and the mechanisms for supplying those rules must not be supplied entirely by external humans. Such systems are a substantial departure from current technologies and theory, and are a low prospect. With foreseeable technologies, an artificial agent will carry zero responsibility for its behavior and humans will retain full responsibility.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   16 citations  
  37. The Artificial Sublime.Regina Rini - manuscript
    Generative AI systems like ChatGPT and Midjourney can produce prose or images. But can they produce art? I argue that this question, though natural and intriguing, is the wrong one to ask. A better question is this: can generative AI yield distinct or novel forms of aesthetic value? And I argue that the answer is yes. Generative AI can be used to put us in contact with the artificial sublime – a type of aesthetic value that Kant famously argues (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38. Developing Artificial Human-Like Arithmetical Intelligence (and Why).Markus Pantsar - 2023 - Minds and Machines 33 (3):379-396.
    Why would we want to develop artificial human-like arithmetical intelligence, when computers already outperform humans in arithmetical calculations? Aside from arithmetic consisting of much more than mere calculations, one suggested reason is that AI research can help us explain the development of human arithmetical cognition. Here I argue that this question needs to be studied already in the context of basic, non-symbolic, numerical cognition. Analyzing recent machine learning research on artificial neural networks, I show how AI studies could (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  39. Guilty Artificial Minds: Folk Attributions of Mens Rea and Culpability to Artificially Intelligent Agents.Michael T. Stuart & Markus Https://Orcidorg Kneer - 2021 - Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction 5 (CSCW2).
    While philosophers hold that it is patently absurd to blame robots or hold them morally responsible [1], a series of recent empirical studies suggest that people do ascribe blame to AI systems and robots in certain contexts [2]. This is disconcerting: Blame might be shifted from the owners, users or designers of AI systems to the systems themselves, leading to the diminished accountability of the responsible human agents [3]. In this paper, we explore one of the potential underlying reasons for (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   5 citations  
  40. Explainable Artificial Intelligence (XAI) 2.0: A Manifesto of Open Challenges and Interdisciplinary Research Directions.Luca Longo, Mario Brcic, Federico Cabitza, Jaesik Choi, Roberto Confalonieri, Javier Del Ser, Riccardo Guidotti, Yoichi Hayashi, Francisco Herrera, Andreas Holzinger, Richard Jiang, Hassan Khosravi, Freddy Lecue, Gianclaudio Malgieri, Andrés Páez, Wojciech Samek, Johannes Schneider, Timo Speith & Simone Stumpf - 2024 - Information Fusion 106 (June 2024).
    As systems based on opaque Artificial Intelligence (AI) continue to flourish in diverse real-world applications, understanding these black box models has become paramount. In response, Explainable AI (XAI) has emerged as a field of research with practical and ethical benefits across various domains. This paper not only highlights the advancements in XAI and its application in real-world scenarios but also addresses the ongoing challenges within XAI, emphasizing the need for broader perspectives and collaborative efforts. We bring together experts from (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  41. Artificial Intelligence and Neuroscience Research: Theologico-Philosophical Implications for the Christian Notion of the Human Person.Justin Nnaemeka Onyeukaziri - 2023 - Maritain Studies/Etudes Maritainiennes 39:85-103.
    This paper explores the theological and philosophical implications of artificial intelligence (AI) and Neuroscience research on the Christian’s notion of the human person. The paschal mystery of Christ is the intuitive foundation of Christian anthropology. In the intellectual history of the Christianity, Platonism and Aristotelianism have been employed to articulate the Christian philosophical anthropology. The Aristotelian systematization has endured to this era. Since the modern period of the Western intellectual history, Aristotelianism has been supplanted by the positive sciences as (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  42. Artificial Intelligence, Creativity, and the Precarity of Human Connection.Lindsay Brainard - forthcoming - Oxford Intersections: Ai in Society.
    There is an underappreciated respect in which the widespread availability of generative artificial intelligence (AI) models poses a threat to human connection. My central contention is that human creativity is especially capable of helping us connect to others in a valuable way, but the widespread availability of generative AI models reduces our incentives to engage in various sorts of creative work in the arts and sciences. I argue that creative endeavors must be motivated by curiosity, and so they must (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43. Artificial moral experts: asking for ethical advice to artificial intelligent assistants.Blanca Rodríguez-López & Jon Rueda - 2023 - AI and Ethics.
    In most domains of human life, we are willing to accept that there are experts with greater knowledge and competencies that distinguish them from non-experts or laypeople. Despite this fact, the very recognition of expertise curiously becomes more controversial in the case of “moral experts”. Do moral experts exist? And, if they indeed do, are there ethical reasons for us to follow their advice? Likewise, can emerging technological developments broaden our very concept of moral expertise? In this article, we begin (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  44. Artificial agents: responsibility & control gaps.Herman Veluwenkamp & Frank Hindriks - forthcoming - Inquiry: An Interdisciplinary Journal of Philosophy.
    Artificial agents create significant moral opportunities and challenges. Over the last two decades, discourse has largely focused on the concept of a ‘responsibility gap.’ We argue that this concept is incoherent, misguided, and diverts attention from the core issue of ‘control gaps.’ Control gaps arise when there is a discrepancy between the causal control an agent exercises and the moral control it should possess or emulate. Such gaps present moral risks, often leading to harm or ethical violations. We propose (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  45. Implementing artificial consciousness.Leonard Dung & Luke Kersten - 2024 - Mind and Language 40 (1):1-21.
    Implementationalism maintains that conventional, silicon-based artificial systems are not conscious because they fail to satisfy certain substantive constraints on computational implementation. In this article, we argue that several recently proposed substantive constraints are implausible, or at least are not well-supported, insofar as they conflate intuitions about computational implementation generally and consciousness specifically. We argue instead that the mechanistic account of computation can explain several of the intuitions driving implementationalism and noncomputationalism in a manner which is consistent with artificial (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46. Artificial Neural Network for Predicting Car Performance Using JNN.Awni Ahmed Al-Mobayed, Youssef Mahmoud Al-Madhoun, Mohammed Nasser Al-Shuwaikh & Samy S. Abu-Naser - 2020 - International Journal of Engineering and Information Systems (IJEAIS) 4 (9):139-145.
    In this paper an Artificial Neural Network (ANN) model was used to help cars dealers recognize the many characteristics of cars, including manufacturers, their location and classification of cars according to several categories including: Buying, Maint, Doors, Persons, Lug_boot, Safety, and Overall. ANN was used in forecasting car acceptability. The results showed that ANN model was able to predict the car acceptability with 99.12 %. The factor of Safety has the most influence on car acceptability evaluation. Comparative study method (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   21 citations  
  47. Understanding Artificial Agency.Leonard Dung - forthcoming - Philosophical Quarterly.
    Which artificial intelligence (AI) systems are agents? To answer this question, I propose a multidimensional account of agency. According to this account, a system's agency profile is jointly determined by its level of goal-directedness and autonomy as well as is abilities for directly impacting the surrounding world, long-term planning and acting for reasons. Rooted in extant theories of agency, this account enables fine-grained, nuanced comparative characterizations of artificial agency. I show that this account has multiple important virtues and (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  48. Beneficial Artificial Intelligence Coordination by means of a Value Sensitive Design Approach.Steven Umbrello - 2019 - Big Data and Cognitive Computing 3 (1):5.
    This paper argues that the Value Sensitive Design (VSD) methodology provides a principled approach to embedding common values in to AI systems both early and throughout the design process. To do so, it draws on an important case study: the evidence and final report of the UK Select Committee on Artificial Intelligence. This empirical investigation shows that the different and often disparate stakeholder groups that are implicated in AI design and use share some common values that can be used (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   12 citations  
  49. May Artificial Intelligence take health and sustainability on a honeymoon? Towards green technologies for multidimensional health and environmental justice.Cristian Moyano-Fernández, Jon Rueda, Janet Delgado & Txetxu Ausín - 2024 - Global Bioethics 35 (1).
    The application of Artificial Intelligence (AI) in healthcare and epidemiology undoubtedly has many benefits for the population. However, due to its environmental impact, the use of AI can produce social inequalities and long-term environmental damages that may not be thoroughly contemplated. In this paper, we propose to consider the impacts of AI applications in medical care from the One Health paradigm and long-term global health. From health and environmental justice, rather than settling for a short and fleeting green honeymoon (...)
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50. Is artificial intelligence the harbinger of a new natural absurdity era?Minh-Hoang Nguyen & Quan-Hoang Vuong - manuscript
    AI has strengths that humans cannot replicate, such as scalability, speed, and automation, but this must not mean that we depend entirely on AI for intellectual advancement. For a future where humans coexist with advanced AI, we must acknowledge the existence of intrinsic natural stupidity and absurdity of humans and take them into consideration. Otherwise, increasing the information and processing capabilities of AI may amplify the magnitude of humans’ poor decisions and their consequences, but not the other way around.
    Download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 968